Benim şöyle bir sıkıntım var,işin mantığını kurmakta zorlandım.Yardımcı olabilir misiniz?
Access ya da php, daha doğrusu hangi mantıkla daha kolay yazılabılır ve yazılırken nasıl bı algorıtma ıle yazılmalı kı ıcınden cıklsın,ben yazmayacagım,bir öğrencim yazacak.
okulda merkezı sınav yapıyoruz ve burada kullanacagımız bir sistem, okulumuzda hem anadolu hem düz olmak üzere ıkı farklı okul ve imam hatıp lısesı oldugundan da kız ve erkelerın yanyana oturmasını ıstemıyoruz. bu duurmda benı kısıtlayan 2 kısıtlayıcı durum mevcut.
DK (DÜZKIZ)
AK(AND.KIZ)
DE(DÜZERKEK)
AE(AND.ERKEK)
olarak ıfade edersem, okulda kac tane sınıf varsa,bunlar mevcutlara gore kız ve erkek dıye paylastırılacak. aynı oss dekı gıbı dagıtım yapılacak ama belırlı kıstaslarımız var. aynı mertebedekı ogrencıler yanyana arka arkaya capraza denk gelmeyecek ve dagıtım homojen yapılacak.
diyelim ki ;
9DK-A da 30 ogrencı var ve kız subelerıne 10 sınıf ayrıldı, bu A sınıfından her sınıfa 3 tane dusecek demektır. sınıflardakı sıra sayıları esıt degıl,sınıf buyukluklerı esıt olmadıgından bazı sınıflarda 3 sutun varken bazılarında 4 sütün var.bu da bır handıkap.onu da su sekılde dusundum, her sınıfa maksımum sayıda 4x8 desek,subelerdekı sıra sayıları her subede ısaretlenerek algılanması saglansa... bunun algorıtması nasıl dusunulur sizce?
Access ya da php, daha doğrusu hangi mantıkla daha kolay yazılabılır ve yazılırken nasıl bı algorıtma ıle yazılmalı kı ıcınden cıklsın,ben yazmayacagım,bir öğrencim yazacak.
okulda merkezı sınav yapıyoruz ve burada kullanacagımız bir sistem, okulumuzda hem anadolu hem düz olmak üzere ıkı farklı okul ve imam hatıp lısesı oldugundan da kız ve erkelerın yanyana oturmasını ıstemıyoruz. bu duurmda benı kısıtlayan 2 kısıtlayıcı durum mevcut.
DK (DÜZKIZ)
AK(AND.KIZ)
DE(DÜZERKEK)
AE(AND.ERKEK)
olarak ıfade edersem, okulda kac tane sınıf varsa,bunlar mevcutlara gore kız ve erkek dıye paylastırılacak. aynı oss dekı gıbı dagıtım yapılacak ama belırlı kıstaslarımız var. aynı mertebedekı ogrencıler yanyana arka arkaya capraza denk gelmeyecek ve dagıtım homojen yapılacak.
diyelim ki ;
9DK-A da 30 ogrencı var ve kız subelerıne 10 sınıf ayrıldı, bu A sınıfından her sınıfa 3 tane dusecek demektır. sınıflardakı sıra sayıları esıt degıl,sınıf buyukluklerı esıt olmadıgından bazı sınıflarda 3 sutun varken bazılarında 4 sütün var.bu da bır handıkap.onu da su sekılde dusundum, her sınıfa maksımum sayıda 4x8 desek,subelerdekı sıra sayıları her subede ısaretlenerek algılanması saglansa... bunun algorıtması nasıl dusunulur sizce?