access de fatura (formda işlev)

Katılım
18 Aralık 2005
Mesajlar
39
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
22-07-2021
ilk olarak şunu söylemek isterim access i pek bilmem ama meraklı da sayılırım genelde işlemlerimi excel üzerinden yapıyorum nedeni excel de bol bol fonksiyon kullanmam, ikinci olarak sorunum çözüldüğü taktirde geriye dönük şekilde sorunum halloldu diye mesaj yazarım soru sorup gitmem

basit anlatımla basit bir örnek verelim
faturada alınan malın miktarı birim fiyatı var sonra miktar ile birim fiyat çarpılıp tutar bulunuyor, sonra tutar çarpı kdv (%18) , toplam tutar için de tutar + kdv yada tutar çarpı 1,18 yapıyoruz yani

tutar = miktar * birim fiyat
kdv = tutar * 0,18
toplam tutar = tutar + kdv

ben formda miktar , birim fiyat ve kdv oranını girdiğimde tutar, kdv , toplam tutarlar otomatik hesaplansın istiyorum ve bu hesaplar tabloya yazılsın istiyorum mümkün mü?

ilgilenenlere çok teşekkür ederim
 
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Sayın konsilyer,

Tabi ki mümkün. Ancak tabloya kaydetmek hem gereksiz hem de ilerde sorunlara neden oluyor. Sorgu içinde bir sütıunda tutar gerektiğinde de formlarda ve raporlarda kullanabilirsiniz.

İyi çalışmalar :D
 
Katılım
18 Aralık 2005
Mesajlar
39
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
22-07-2021
ben excel le miktar, birim fiyat ı yazıyorum, tutar , kdv, kdv li toplam ları excele hesaplatıyorum sonra özet tablo alıyorum , yada süz ile mouse ile seçili bölümleri toplatabiliyorum bu hesaplamaları access le de yapmak istiyorum ancak nasıl yapıcağımı bilmiyorum yardımcı olabilirseniz çok sevinirim ayrıca ilginiz için de teşekkür ederim
 
Katılım
14 Mart 2006
Mesajlar
11
FORMUN DA [birimfiyat] ve [miktar] olduğunu kabul edersek ...
formun tablosun geç ve yekün , kdvoranı , kdv , gyekün olarak biçimi sayı olan 4 adet alan oluştur... kaydetikten sonra formuna geç ve bu dört alanı formunu ekle....

normal bir faturada ilk önce miktar sonrada birim fiyatın girildiğini kabul edersek(kdv oranını miktardan önce girmelisin) formunun tasarım görünümüne geç ve araç çubuklarında kod yazan düğmeye tıkla ...
visual basic penceresi açılacak ve sadece option compare database ..... yazılı olacaktır
aşağıdaki kodu ...

private sub miktar_lostfocus()

[yekün]=[birimfiyat]*[miktar]
[kdv]=[yekün]*[kdvoranı]
[gyekün]=[yekün]+[kdv]

end sub

yazdıktan sonra fatura hesabını artık kendisi yapacaktır...
uyarı : YTL ye geçtiğimiz için tablonda biçimi sayı olan ve para miktarı hesaplayacağın alanların biçimi ondalık olmalıdır...

istersen faturada bulunan (yazı ile) kısmı için de bir formül verebilirim ...

msn:emre_kacanoglu@hotmail.com
 
Katılım
18 Aralık 2005
Mesajlar
39
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
22-07-2021
ilgin için teşekkür ederim peki bunu kod yazmadan bu formülleri girebileceğim bir yer yok mu? kod bilmedğim için her formül için burda soru sormak istemem
 
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Sayın konsilyer,

Mademki accessle uğraşmaya karar verdiniz o zaman access okyanusuna atın kendinizi ve içinde su üstünde kalmayı öğrenin. Kod yazmadan access ilerlemez! Bu işi o kadar da gözünüzde büyütmeye gerek yok. Kıyısından köşesinden bulaşmaya başlayın. Başta tabi bir sürü hata mesajlarıyla karşılaşacaksınız ama sonradan iş rayına girecek. Öncelikle forumdaki örnekleri indirip incelemeye başlayın. neyin nasıl yapıldığını anlamaya çalışın. Sonra accessin içinde northwind (kuzeyrüzgarı) diye bir uygulama var onu çalıştırırsanız büyük ölçüde size yardımcı olur.

Şimdilik bu kadar takıldığınız yer varsa çekinmeden sorun.

İyi çalışmalar ve uykusuz geceler :yazici: :D
 
Katılım
18 Aralık 2005
Mesajlar
39
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
22-07-2021
modalı' Alıntı:
Sonra accessin içinde northwind (kuzeyrüzgarı) diye bir uygulama var onu çalıştırırsanız büyük ölçüde size yardımcı olur.
tam yeri neresi uygulamanın
 
Katılım
2 Mart 2006
Mesajlar
501
Excel Vers. ve Dili
2003 türkçe
konsilyer kardeş Nortwind (yardım / örnek veritabanı) nın içinde oraya gir örnek dosyaları kur icine bak incele sana çok faydası olur birde forumdaki örnekleri indir access örnekleri var önları indir incele sana çok yararlı olur kolay gelsin soru sormaktan çekinme arkadaşlardan allah razı olsun hepsinden
 
Katılım
18 Aralık 2005
Mesajlar
39
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
22-07-2021
sayın simendifer yardımınız için teşekkür ederim çok kolay bi yerdeymiş , siz mesajı yazarken ben de bunu yazıyordum o nedenle görmedim mesaınızı bir mesaj daha yazmaktansa sorumun dağılmaması için burada teşekkür etmeyi uygun gördüm
................................................................

Eğer yine yardımcı olursanız bir iki sorum olacak aslında temel mantıkla ilgili sanırım neyse soruya geçelim;
17 sütunum var;

1 sıra no, ( otomatik sayı)
2 ay, (yılın aylıarı ocak05 şeklinde)
3 tarih, ( 12.02.2006 şeklinde)
4 sipariş no, (sipariş numarası)
5 tür, bu alanda belirli rakamlar girecem toplamda 10 adet)
6 kim, (siparişi veren firma)
7 evrak no, (faturanın evrak nosu)
8 firma, (siparişi yerine getiren firma)
9 ürün kodu, (sipariş konusu ürün kodu)
10 ürün adı, (sipariş konudu ürün adı)
11 birim fiyat, (konu malın fiyatı)
12 miktar, (konu malın miktarı)
13 birim, (birimi adet/ boy / metre / kg vb..)
14 kdv siz, (kdv siz tutar)
15 kdv, (kdv sizin kdv si)
16 toplam, (kdv li toplam miktar)
17 açıklama (çeşitli notlar)

şimdi access de bir tablo yapıcam sonra da bir form oluşturucam ancak istiyorum ki kayıt yaparken mesela ürün kodunu belirli bir liste gelsin oradan seçeyim (o listeyi güncellediğimde veri girişi yaptığım tabloada güncellensin), aynı mantık ile yukarıdaki 17 alanın özellikle ay, kim, firma, ürün kodu, ürün adı alanları için ayrı tablolar hazırlamam mı gerekli? Eğer öyle ise daha sonra ilişkiler ile mi bunları birbirine bağlıyıcam, tabloyu düzenlerken veri türünde arama sihirbazı diye bir seçenek var onunla mı yapıcam

yani temel mantık 17 sütunlu bir tablo var bunun ay, firma, kim, ürün kodu, ürün adı bölümleri ile ilgili ayrıntılı rapor alınmak isteniyor, access mantığı ile buna naısl yaklaşmak lazım nasıl düşünmem lazım

ilginiz için şimdiden çok teşekkür ederim
 
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Sayın konsilyer,

Diğer bir soruya cevap olarak yazmıştım tekrar akleyeyim:

Bir veri tabanı planlarken önce elimize kağıdı ve kalemi alıp iyi bir tasarım yaparız. (Çünkü sonunda sizin geldiğiniz noktaya geliriz. İşin altından kalkamayız). Özet olarak nelerin yapılması gerektiğini kısaca anlatayım:

1) Taleplerin belirlenmesi
a) VT den beklenen en önemlifonksiyonlar nelerdir ve hangi bilgilerin yer alması gerekmektedir.
b) VT da depolanan bilgilerleilişkili olarak en sık sorulabilecek sorular nelerdir?

2) Veri tabanı içerisinde yer alacak olan tabloların belirlenmesi:

Bunun için de
a) Her konuyla ilşikili bilgilerin ayrı bir tabloya yazılır ve aynı bilgi iki ayrı tabloda tutulmaz. Sizin hazırladığınız tablolarda örneğin il sütunu hem merkezde hem cihazlar tablolarında bulunmaktadır.

b) Aynı tablo işinde tekrar eden sütunlar(alanlar) olmamalıdır. Birim * Adet= Tutar da tutar olmamalıdır.


3) Tablonun içinde alanların ve anahtar alanların belirlenmesi.

a) Genelde anahtar alanlar tekrarsız verilere sahip olan bir sütundan seçilirler.
b) Bazı alanlar farklı tablolar içinde tekrarlanabilirler. (Daha sonra bu alanlar tabloları birbirine bağlamaya yararlar)

4) Tablolar arası ilişkilerin belirlenmesi. (Sizin uygulamada kodlarla bağlantı uygun)

5) Tasarımın yeniden gözden geçirilmesi

Bu arada tüm tablolara yazılacak olan alanlar ve veri tipleri belirlenmelidir. Veri tipleri mümkün olduğunca daha ufak yer kaplayacak şekilde tasarlanmalıdır. TC Vatandaşlık No su için 11 hanelik metin yeterlidir. Metinalanlarının varsayılan boyutu 50 haneliktir. Ayrıca bu tasarım üzerinde tüm bağlantılar gösterilmeli ve defalarca kontrol edilmelidir.

6) Şimdi de sizin başladığınız noktaya geldik. Veri tabanı uygulamasının bilgisayarda hayata geçirilmesi. Veri tabanı nesnelerinin oluşturulması. Tabi ki en önce tasarlanan tüm tablolar oluşturulur.

Unutmadan ara not (Bence önemli) Nesnelere ad verilirken kolaylık olsun diye üç harflik bir önek daha sonra oluşacak karışıklıkları önler (Tablolara tbl formlara frm sorgulara qry metin kutularına txt listelere lst aşılan kutulara cob gibi.) Sizin uygulamada cihaz adında hem tablonuz hem de formunuz var.) Daha sonra kod yazarken deyim oluştururken neyin ne olduğunu daha kolay takip edebilirsiziniz. Ayrıca açılan listlerde aynı cins nesneleri hep birlikte görme imkanınız oluşur.

Daha sonra formlar, sorgular ve en sonunda raporlar uygulamaya eklenir. VT de birçokişlemi otomatik hale getiren kodlar modüller ve makrolar (ben pek hoşlanmıyorum makrolardan) eklenir.

7) Oluşturulan veri tabanı bazı çözümleme araçlarıyla incelenir.

Şimdi biraz da yukarıdaki örneğinizle ilgili düşüncelerim:

Hazırlayacağınız Tablolar:

1. Ana Tablo (
2. Ürünle ve kodları ve birim fiyatları tablosu
3.Birimler tablosu
4. Aylar ve yıllar tablosu (Sonradan bunları bir sorguyla birleştirip istediğiniz şekle dönüşebilirler
5.Müşteriler tablosu
6. Satıcılar tablosu

Bunların her sütununu iyice planlamak gerekiyor. Mümkün olduğu kadar küçük boyutlu veri türü olmalı.

Ancak işlem sonucu hesaplanan sütunlar yer almamalı tablolarda.

Daha sonra bu tablolara dayanan formları tasarlamak gerekiyor.
Sonrada uygulamanızı foruma ekleyip takıldığınız noktalara yardımcı oluruz.

İyi çalışmalar :D
 
Katılım
18 Aralık 2005
Mesajlar
39
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
22-07-2021
çok teşekkür ederim desteğiniz için umarım kıyısından yaklaşırım access e, 17 sütunlu tablom için az çok doğru düşünmüşüm sanırım daha önce sizin belirttiğiniz şekilde düzenlemiştim ancak bazı noktalar da takılmıştım excel benim işime daha yatkın gibi gelsede access sürekli ilgimi çekmişti, nedeni de şu
excelde 17 sütunlu tablomun kayıtları girilmiş düşünün, excel de süz yardımı ile satıcılardan diyelim a şirketini seçiyorum ve sonra kdv li tutarlaarın yazdığı sütunu baştan aşağı seçiyorum excel bana hemen toplam borcu veriyor ve bu çok kısa bir sürede oluyor işte access in excel de bu noktada üstünlüğünü bulamadım kavrayamadım bunun da ana nedeni sanırım accessde formüllerin nasıl yapıldığını bilmemem, ama sanırım problemi anlatabilmişimdir mesela excel de bir tabloda rakamları ctrl+sol click yaptığımda altta rakamların toplarını kolayca görebiliyorum access de buna benzer bir yöntem tabiki bulamadım ancak öğrenmek isterim
mesela mesleğim gereği çok dökümana sahibim ve bunları klasörler içinde saklardım ama şimdi bunları tek access de düzenli bir şekilde saklayabiliyorum neyse yine yardımlar için teşekkür ederim tabloları hazırlayıp en kısa sürede eklicem
 
Katılım
18 Aralık 2005
Mesajlar
39
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
22-07-2021
bir ufak deneme yaptım kayıt girmedim lütfen incelerseniz ve bir önceki mesajlarım çerçevesinde yorumlarsanız çok minnettar kalırım
 
Üst