accesste tablo yaparken bölümlere ayırmak?

Katılım
7 Mart 2007
Mesajlar
26
Excel Vers. ve Dili
excel2003
arkadaşlar ben birşey soracam. bu ekte yolladığım veritabanında
öğrenci nosunu,adını,kodunu,alanını,bölümünü,kredisini ve puanını nasıl ayrı ayrı tablolar haline oluşturup birbiriyle ilişkilendirebilirim
accesste yeniyim
bu konuda yardım ederseniz çok sevinirim.
 

Ekli dosyalar

Katılım
19 Şubat 2006
Mesajlar
73
Excel Vers. ve Dili
exel
Sayın HeIIfire

Örneğiniz yetersiz

siz önce yapmak istediğiniz tüm tabloları ayrı ayrı oluşturun

ondan sonra arasında ilişki kurma işlemi için buraya gönderin.


Tablolarınızı oluştururken
1. Her tablonuzun bir ID'si olsun (Otomatik Sayı Alanı)
2. bir tane ana tablonuz olsun (Ogrenciler) olabilir
3. Kredisi adı altında oluşturacağınız diğer bir tabloda ise OgrenciID adını taşıyan bir alan oluşturun ve bu alanın Veri türü kısmında Arama Sihirbazı diye tanımlayın tabi karşınıza çıkan yönergelerle önceden oluşturduğunuz Ogrenciler tablosunun ID'sini seçerek ilişkilendirmeyi tamamlamış olacaksınız.
4. Bu işlemi diğer tablolarınız içinde yineleyiniz.


ilk etapta bu şekilde sihirbaz yardımıyla ilişki oluşturmanız sizin için daha rahat olacaktır.
 
Katılım
7 Mart 2007
Mesajlar
26
Excel Vers. ve Dili
excel2003
işte yeni başladığımdan sorun bu hocam
bunları nasıl yapacam:(
 
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Sayın HeIIfire,

Öncelikle bir uygulamada tablolarınızı oluşturursunuz. Tasarım görünümünde tablo oluştur.
Alanları birer birer oluşturun.

Sonra Araç Çubuğunuzda ilişkiler ikonunu tıklayıp ilişki kuracağınız alanları ilişkilendirin.

Ekteki örneğinizi iki tablo ekledim ve ilişkilendirdim. İnceleyin

İyi çalışmalar
 

Ekli dosyalar

Katılım
7 Mart 2007
Mesajlar
26
Excel Vers. ve Dili
excel2003
peki yeni kayıt girmeye çalıştığımız zaman ne yapacağız?
mesela yeni bir öğrenci adını girmek istesek nereye girecez hocam?
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Ondan sonraki aşama,

tblOgrenci üstünde iken ekle menüsünden otomatik form u seçin ve formunuzu oluşturun. Şimdi elinizde öğrenci kayıtlarını tutabileceğiniz bir üst form bu form içinde dersleri ekleyebileceğiniz bir alt form oluştu.

verileri girin ve tablonuzu kontrol edin.

Basit değil mi?

İyi çalışmalar
 
Katılım
7 Mart 2007
Mesajlar
26
Excel Vers. ve Dili
excel2003
şimdi benim anlayamadığım nokta burdan nasıl bağlantı sağlayacağız?
yeni öğrenciler ekledim tablo1 e
hiçbir şey değişmedi değişmeyi nasıl sağlayacaz
öğrenci nosu ile çıkmasını nasıl yapabiliriz
ayrı ayrı tablolaları nasıl birleştirebiliriz hocam? veya öğrencinin hangi dersi aldığını nasıl ayırt edebiliriz?
 
Üst