Bir kitaptaki verileri, sınıflandırılmış bir şekilde başka bir kitapa aktarmak

Katılım
4 Kasım 2007
Mesajlar
2
Excel Vers. ve Dili
Excel 2003 Vba
Excel 2007 Vba
Merhaba Üstadlar.
Bu benim ilk gönderim o yüzden yalnış yere konu açtıysam lütfen kusura bakmayın.

Elimde iki kitap var ve kasa defteri adlı kitaptaki sağ tarafta bulunan gider verilerini kolay bir şekilde sabit yatırımlar, büro giderleri , personel giderleri, ilhan pamuk ve diğer başlıkları altında sınıflandırıp, açıklamalarını tarihlerini ve meblağlarını başka bir çalışma kitabına aktarmak istiyorum.Aynı zamanda tarihlerinide ay ay sınıflandırıp aktaracağım tablodaki ilgili temmuz ağustos gibi bir sekmeye işlenmesini istiyorum.Sizce nasıl bir yol izlemeliyim?

Kasa defteri dosyası ektedir, aynı zamanda verileri aktarmak istediğim dosyanın şablonunuda yolluyorum.İncelerseniz ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız.

Saygılarımla.
İlgilendiğiniz için teşekürler.
 
Katılım
30 Ekim 2007
Mesajlar
92
Excel Vers. ve Dili
excel2010 TR
Bir şeyler yaptım.

günlük gider tablosunu sayfa sayfa ayırma tek sütuna yaz..her işlem için tarih yaz..Özet tabloda tarihten süzdüğünda zaten istediğin hesaplar çıkacak. Ben biraz tablonda değişiklik yaptım..bunu ön bilgi olarak gönderdim..Çok daha iyi düzenleyebilirm ama neleri yapabileceğini bilmiyorum. Bir de; genel giderleri açıklama bölümüne genel gider şeklinde yazıp ayrıntısını "telefon, su," gibi ayrıntı yaparsan süzme işin kolaylaşır..Zaten böyle yapmanı teklif ediyorum. Aklımdan çok iyi şeyler geçiyor ama isteklerini tekrar bildirirsen yine bakarım. Kendi mantığımla yeniden tanzim ederim örnek olarak gönderiyorum. Formül olarak "ETOPLA"' yı kullandım.
 
Katılım
4 Kasım 2007
Mesajlar
2
Excel Vers. ve Dili
Excel 2003 Vba
Excel 2007 Vba
Öncelikle cevabın için teşekkür ederim.

Aslında olayın özü şu, evet pivotla çok daha güzel oluyor herşey bunu biliyorum fakat

Kasa defterinin formatına dokunamıyorum ne yazıkki

mesela ben şöyle bir şey düşündüm

gider kayıtlarının yan hücreline ilgili kodlar girilse mesela sabit yatırımlar 1 olsun gibi fln bir bilgilendirme koyup sonra sadece ilgili olan kısmı vba yardımıyla bizim izleme tablomuzdaki bir sekmeye(diyelim ki her ay için veri ve pivot adı altında iki ç.k açtık) gitse(bu arada tuşa basınca bize tarihi sorup ona göre işlese ve bize hangi aya atması gerektiğini sorsa bu kod ve sonra o izleme kitabına aktardığımız veriler ilgili ayın pivotunda kendiliğinden yenilense. Aslında aklımda böyle bir düşünce var fakat ne yazık ki vba im çok gelişmiş değil aslında basit bir uygulama çözüm getirebilir. Excel kasa defterindeki 1 kodunun sabit yatırımlar olduğunu anlayacak ve gider tablosundaki ilgili ayın verisine kopyalayacak sadece veri kısmını aynı veritabanı gibi ve kod yerine orada yazılı bir ifade yer alıcak sabit yatırımlar gibi sonra onları otomatikman pivotta yenileyecek bir kod.


sizce mümkün mü bu?
 
Katılım
30 Ekim 2007
Mesajlar
92
Excel Vers. ve Dili
excel2010 TR
Tabi ki mümkün. Nedendir bilmem kabul edemiyorum, Excel Visual Basic kullanılmadan excel'dir. Sonrası programcılık. Dediğin gibi ben bu tür ayrımları 1, 2, 3..gibi kod vererek yapıyorum.
 
Üst