Data Base Column' ların Rowlarda Gösterilmesi

Katılım
20 Mayıs 2005
Mesajlar
130
Excel Vers. ve Dili
Excel 2007 - Ingilizce
Merhabalar,

Yaptığım bir projede tablo'da tanımladığım column başlıklarını (Istasyon Column başlığından sonrakileri) tek bir Column başlığı altında diğer column kriterlerine göre hücrelere bir query ile tanımlamak istiyorum.

Tersini Crosstab ile yapabiliyorum fakat bu durumda beceremedim.

Access ile daha yeni çalışmaya başladığımdan ve accessi yeni yeni öğrendiğimden code yazmaya hakim değilim.

Access' in kendi özellikleri ile yukarıda ki durumu çözmek mümkünmü?
Yada en kötü durumda basit code'lar ile nasıl çözebilirim?

Teşekkürler/İyi Çalışmalar
 
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Sayın erkanacet,

İstediğinizi tam olarak anlayamadım. İstasyondan sonraki tüm alanlar yüzde sayı özellikli, iki ondalıklı çift sayılar. Şimdi tüm bu başlıkları tek başlığa göre ne yapmak istiyorsunuz?

İçindeki değerleri mi değiştireceksiniz yoksa özelliklerini mi veya başka bir şey mi istiyırsunuz?

Cevabınızı bekliyorum.

iyi çalışmalar:)
 
Katılım
20 Mayıs 2005
Mesajlar
130
Excel Vers. ve Dili
Excel 2007 - Ingilizce
Sorun Hakkında Açıklama

Cevap verdiğiniz için teşşekkürler,

İstasyondan sonra column başlığı olarak gözüken personel sayısı vs..
bunların hepsini istasyondan sonra bir column başlığı altında aşağıya doğru isim isim görmeye, ondalıklı sayılarıda yine bir yandaki column'da yine başka bir başlık altında görmeye çalışıyorum.

Yani istasyondan sonra iki başlık daha olacak şekilde


İlk başlık altında, Memur Personel îkinci başlık altında, ilk başlığa karşılık
Toplam Personel gelen % ' ler
Vs..

İstasyona kadar olan başlıkları filtre/kriter alacak şekilde

Sağa doğru uzanan yatay tabloyu istasyondan sonra iki başlık daha koyarak
istasyona kadar olan başlıklara göre dikey hale getirmek istiyorum.

Sonuçta tablo şu anki durumunun 9 katı kadar aşağıya uzayacak sanırım.

Umarım sorunu daha iyi anlatabilmişimdir.

Yardımınız için tekrar teşekkürler

İyi Çalışmalar / Kolay Gelsin
 
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Sayın erkanacet,

Excelden gelen alışkanlıklar nedeniyle hep gözünüzün önünde excel sayfası var ve tüm dizaynı ona göre yapıyorsunuz. Access bir veri tabanı programı ve excelle nazaran daha esnek bu konuda.

Siz tüm verileri bir tabloya yazmaya çalışıyorsunuz. Öncelikle (benim şu an yapamayacağım bir iş çünkü tam olarak mekanizmayı çözmüş değilim.) tablolarınız ayırmanız gerekiyor. Tablolar kullanılan bilgi türlerine göre ayrılmaları gerekiyor. Ondan sonra da bu tabloları birbiriyle ilişkilendirirsek ondan sonra özet tablo dahil istediğimiz türden sorgu, form, rapor elde edebiliriz.
İlk şart iyi bir tablo tasarımı.

İyi çalışmalar:)
 
Katılım
20 Mayıs 2005
Mesajlar
130
Excel Vers. ve Dili
Excel 2007 - Ingilizce
Teşekkürler

Dediğinizde kesinlikle haklısınız,
Tamamen excel odaklı düşünüyorum. Zaten aşağıda size tablonun istediğim halini yolluyorum. Onu da excel' de pivot table ile yaptım.

Fakat son hali kontrol açısından çok zor o sebeple ilk halinden son haline bir query ile geçebilirmiyim diye düşündüm?

Açıkçası yapacağım projede geniş kapsamlı tablolar kullanmazsam
onlarca tablo olabilir.

Sonuçta yaklaşık 20.000.000 veri üreyecek. O sebeple elimden geldiği kadar aynı türden verileri aynı tablolarda tutup queryler ile çözmek istedim.

Tabi yeni yeni öğrenirken çok zor oluyor.

İyi Çalışmalar
 
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Sayın erkanacet,

Kusurabakmayın ama neden öyle büyük bir tabloya ihtiyaç duyuyorsunuz. Dediğiniz gibi 80 veriden 21*80=1680 veri elde ettiniz ve bunlarda tekrarlanıyor.

Bu tabloyu ikiye bölersek iş basitleşmiş olacak sanırım. En baştaki ID ilk tablonun anahtar alanı olsun. ikinci tabloya da bir yeni alan eklersek ve ilk tabloyla ilişkilendirirsek Her satırda 6*21=126 adet alandan ve nereden baksanız 126*50*1680=15870 byte tasarrufu. Her neyse ilk gönderdiğiniz 1680 verilik tabloya başka ne şekilde veri ekleyeceksiniz. Anlamadığım sizi daha sonra ne şekilde veri ekleyeceğiniz?

Yüzde sayılar daha sonra bir şekilde tekrar değişecek mi?

Kusura bakmayın veri tabanının işeyiş tarzını anlamaya çalışıyorum.

İyi çalışmalar:)
 
Katılım
20 Mayıs 2005
Mesajlar
130
Excel Vers. ve Dili
Excel 2007 - Ingilizce
tekrar merhaba

Açıkçası o tablodaki yüzdeler(İlk gönderdiğim tabloda sağa doğru) başka bir tablodaki veriler ile çarpılıp toplanıyorlar



Uzun uzun yazıp sıkmak istemediğimden tamamını anlatmak istemiyorum.

1. Bir tabloda size yolladığım tablodaki gider isimlerine karşılık gelen ay-yıl-istasyon bazında giderler var.

2. Başka bir tabloda bu giderler sabit/değişken diye iki ayrı sütundaki yüzdeler ile çarpılıyorlar. Ve bu sefer elimizde aynı kırılımlarda iki ayrı gider(Sabit,değişken) oluşuyor.

3. Değişken giderleri (Aşağıya doğru giderlerin,en başta ay-yıl-istasyonların olduğu) ise size yolladığım ilk tablodaki (istasyondan sonra başlayan) sütunlardaki yüzdeler ile çarptırıp bu sütunların giderlerini buluyorum


4. Elimizde a-b-c-d diye dört masraf yeri olsun.Yeni bir tablomuz var. Bu tablo da size yolladığım ilk tablodaki ay-yıl-istasyon-masraf yeri(a-b-c-d tek bir column başlığı ile tanımlı) ve sağa doğru ilk tablodaki yüzdelerin başlıkları bu sefer altında gerçek sayılar var.

Ay-Yıl-İstasyon bazında bu sefer
a/(a+b+c+d)' den ve aynı işlemin b,c,d için yapılması ile tekrar yeni yüzdeler elde ediyorum. Bu yüzdeler de ilk yolldağım tablo yapısında bu sefer gider isimleri yerinde a-b-c-d var.

3. ve 4. kısımların birbiri ile eşleştirilmesi sonucunda a,b,c,d,ay,yıl,istasyon,gider kalem no ve ismi olmak üzere giderlerin olduğu bir tablo oluşuyor.

Yani aslında ay-yıl-istasyon-vs.. bazında giderleri 3-4 defa kırıp masraf(aktivite merkezlerine dağıtıyorum)
Aslında benim yatığım projede aktivite bazında maliyetlendirme.

Sonunda bir form yapıp
Size ilk yolladığım tabloda sağa doğru giden başlıklara yenilerini tanımlatabilmek istiyorum.
Form kullanıcısı

Gider kalemlerinden herhangi birini seçecek:

o sağa doğru giden başlıklardan istediği üç dört tanesini yada yeni tanımlayacağı birini ayrı comboboxlarda
seçip altlarına (toplamı %100 edecek) üç-dört % belirterek (her combobox için ayrı%) sonunda a-b-c-d masraf yerlerine dağıtabilecek.

Yani ilk yolladığım tablodaki herbir %' yi aynı yapıda tek bir sütunda tanımlı giderler ile çarptırıp, bir formda da o yüzdeleri belirletebilmek için bu kadar işlem.

Sorunuz: O yüzdelerin ay-yıl-istasyon bazında değişken olacağı.
12*yaklaşık 5 yıl * 22 * Gider kalem sayısı *sağa doğru giden ve yenileri eklenebilecek olan kriter isimleri

kadar yüzde olacak.
 
Katılım
20 Mayıs 2005
Mesajlar
130
Excel Vers. ve Dili
Excel 2007 - Ingilizce
Örnek Yapı Şeması Excel Tablosu

Örnek Yapı Şeması Excel Tablosu
 
Üst