Kritere Göre Rapor

Katılım
19 Haziran 2008
Mesajlar
98
Excel Vers. ve Dili
2007 VE TÜRKÇE
Kritere göre rapor almayı öğrenmek istiyorum.
Mesela bir öğretmenin sorumlu olduğu öğrencilerin listesini
ya da belirli bir sınıftaki öğrencilerin devamsızlıklarını
nasıl raporlayabilirim.
Bu konuda kaynak var mı?
örnek dosya isterseniz ekleyebilirim.
 
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Sayın beta12,

Elbet de örnek eklerseniz isteğinize yakın bir cevap bulabilirsiniz.

Düzgün bir raporlama için ilk şart iyi planlanmış bir tablo ve veritabanının bulunması.

Raporlanacak bilgileri ya bir tablodan ya da tablodaki verileri sorgulayan bir sorgudan alabilirsiniz.

Access in bu gibi konularda bize yardımcı olan birçok aletleri bulunmaktadır. Bunlardan birisi de Rapor hazırlama sihirbazı.

Diyelim ki bir tabloya ait bilgileri raporlamak istiyorsunuz. Tablonuz seçili iken Ekle menüsünden Raporu kliklerseniz rapor ekleme sihirbazı çalışmaya başlar ve yönergeleri takip ederseniz sonuçta bir rapora sahip olursunuz.

Raporu etkinleştirecek bir elemana da ihtiyacınız var. Rapor oluşturduktan sonra, bir form üstüne bir düğme eklerseniz, düğme ekleme sihirbazı çalışacak ve oradan da rapor sekmesinden rapor aç komutunu seçerseniz, ilgili raporu açacak kodlar düğmenin klik olayına otomatik olarak ekleneceklerdir.

Şimdi bu kodları incelerseniz:

DoCmd.OpenReport(RaporAdı, Görünüm, FilterAdı, Whereöneği, WindowMode, OpenArgs)

şeklindeki bir satır eylemin ana komut cümlesidir.

DoCmd komut uygula komutudur.
OpenReport ise bir raporun açılacağını belirtir.
RaporAdı mutlaka kullanılması gereken ve metin özellikli bir değişkendir. Bu değişken çalışmakta olan veritabanının bir rapor adı olma zorunluluğu vardır.
Görünüm değişkeni ise:

acViewDesign
acViewNormal default Rapor geçerli yazıcı üstünden yazdırılır.
acViewPivotChart
acViewPivotTable
acViewPreview

değerlerinden biri olmalıdır. Kullanılmamışsa default değerini alır. Rapor görüntüsü için acViewPreview kullanılmalıdır.

FiltreAdı değişkeni SQL dilinde bir filtreleme cümlesi olabilir.

WhereÖneği: ise Yazılan şarta bağlı olarak alan içeriklerini listeler. Sizin durumunuzda bu değişkeni kullanmanızı öneririm.

WindowMode değişkeninde:

acDialog Modal and PopUp özellikleri evet olarak ayarlanmış olmalı.
acHidden Rapor görünmez olarak açılır
acIcon Windows ana barında küçültülmüş olarak açılır
acWindowNormal default değerdir ve kullanılmamışsa normal görünümünde açılır

Anlayacağınız gibi siz Whereöneği cümlesini doğru olarak oluşturursanız dinamik bir rapor elde edersiniz.

Where in kullanma şekli de ayrı bir konu.

Şimdilik bu kadar.

İyi çalışmalar
 
Katılım
19 Haziran 2008
Mesajlar
98
Excel Vers. ve Dili
2007 VE TÜRKÇE
Eki sundum. Orada mesela 9/A sınıfı öğrencilerin yoklamasını, 9/E öğrencilerinin veli adlarını, ya da Ahmet Maden adlı öğretmenin sorumlu olduğu öğrencileri nasıl raporlayabilirim. Sanırım sorgu ve kriter mantığını öğrenmek gerekir. Bu örnek üzerinde görebilirsem daha iyi anlayacağım (Not: İsimler müsteardır. Gerçek değildir.)
 

Ekli dosyalar

Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Sayın beta12,

İlişikteki örneği inceleyin.


İyi çalışmalar
 

Ekli dosyalar

Katılım
19 Haziran 2008
Mesajlar
98
Excel Vers. ve Dili
2007 VE TÜRKÇE
İşte istediğim bu. Yeni sınıf ve öğrenci eklediğiniz zaman dosya güncelleniyor. Bundan sonrasını götürürüm herhalde. Kodlara da baktım. Deneme yanılma ile çözeceğim. Bundan böyle istersem, yeni sınıf, yeni öğretmen, yeni derslik hatta yeni eğitim ve öğretim yılı bile ekleyebilirim. Bütün mesele sanırım sorguları öğrenmek; o da boynumun borcu olsun. Yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkürler. Sağlık ve başarı ile.
 
Katılım
19 Haziran 2008
Mesajlar
98
Excel Vers. ve Dili
2007 VE TÜRKÇE
Üzerinde epeydir çalıştığım bir şablon var.
Şu kriter raporlarına ihtiyacım var.

KRİTERE GÖRE RAPOR
ŞUNLAR:
HER SORUMLU ÖĞRETMENİN OLDUĞU ÖĞRENCİ LİSTESİ
HER ÖĞRENCİNİN ÇİZELGE 3 VE ÇİZELGE 4’LERİ
VELİLERE AİT BİLGİ RAPORU
YOKLAMA RAPORU ( Bu raporda kriter sınıflar olacak) Mesela : 9/A,9/B gibi


Elbette gene sorgular olacak. Örneğim ekte
Not: Bu arada öğrenci tablosunu doldururken, sınıfları ve sorumlu öğretmenleri
açılır kutu şeklinde giremez miyim?
Sorumlu öğretmenleri de öğretmenler formundan almak istiyorum.
 

Ekli dosyalar

Son düzenleme:
Katılım
19 Haziran 2008
Mesajlar
98
Excel Vers. ve Dili
2007 VE TÜRKÇE
Dosyamda bana yardımcı olacak arkadaş yok mu? Bu dosya benim için çok önemli.....
 
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Sayın beta12,

Veritabanınızı en baştan düzgün olarak planlayıp yapım aşamasına geçmeniz gerekir.

Raporları nereden açacağınıza karar vermeniz gerekir.

Bazı değişiklikler yaptım. Çizelge3, çizelge4 iztenilen kayıtta açılıyor. (gerçi nasıl yapılacağını daha önceki başlığınızdaki cevabımda vermiştim)
 

Ekli dosyalar

Katılım
19 Haziran 2008
Mesajlar
98
Excel Vers. ve Dili
2007 VE TÜRKÇE
Teşekkürler Sayın Modalı
Veritabanında bazı değişiklikler yaptım.
Raporlar Formu diye bir bölüm oluşturdum.
Burada almam gereken bazı genel raporla var.
Fakat sınıf yoklamalarını 'kriter' olarak almam gerekir.
Orada Yoklama butonundan acaba sınıflar sorgusuna geçebilir miyim?
Mesela 9-A sorgusunu seçip sadece 9-A sınıfının yoklama
çizelgesini açabilir miyim?
Asıl mesele burada....
Bir de öğrenciler tablosuna formla veri girerken
en azından, sorumlu öğretmenleri, açılır kutu kanalıyla
atayamaz mıyım?
Son olarak, her sorumlu öğretmenin sorumlu olduğu
öğrencileri ayrı ayrı raporlayamaz mıyım?
Bunu öğrenmek ve tatbik etmek istiyorum ki,
ondan sonra önemli bir aşama kat edeceğimi düşünüyorum.
 

Ekli dosyalar

Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Sayın beta12,

El yordamıyla ilerliyoruz hissine kapıldım.

İstediklerinizin hepsi mümkün. Ancak baştan planlanması ön şartıyla.

İyi çalışmalar
 

Ekli dosyalar

Katılım
19 Haziran 2008
Mesajlar
98
Excel Vers. ve Dili
2007 VE TÜRKÇE
Haklısınız Sayın Modalı,
Bir şeyler öğrenirken ilk başta acemilik çekmek mümkün
Ama zamanla hedefler büyüyor
Bu site sayesinde exceli kendi istediğim standartlarda öğrendim.
Şimdi sıra Access'te.
Sizin el yordamı dediğini şeye ben modüler eğitim diyorum.
Bir meslek lisesinde idarecilik yapınca
bunların terminolijisini ister istemez öğreniyorsunuz.
Dediğiniz planlamada da;
ben her şeyi size yüklemek istemiyorum.
Kısım kısım öğrenip kendim yapmak istiyorum.
Sonradan başka çalışmalara transfer edeyim diye.
Ama şu adına Etütmatik dediğim çalışmayı sizin sayesinde geliştiriyorum.
Esas mesele genel olarak kullanılan bazı iş ve işlemleri otomatikleştirmek
zaten teknik de böyle bir şey değil mi?
Ama planlamayı daha önemseyeceğim sözüm söz
Dosya harika olmuş.
Allah her mesaj için ferade ferade razı olsun sizden.
Kolay gelsin
 
Üst