- Katılım
- 21 Ekim 2005
- Mesajlar
- 17,094
- Excel Vers. ve Dili
- Excel, 365 - İngilizce
.
MAIL MERGE MEKTUP BİRLEŞTİRME AÇIKLAMA
1. Tools (Araçlar) menüsünden MailMerge (Adres Etiket Birleştirme) komutu seçilir.
2. Main Document (Ana Belge)bölümünden Create (Oluştur) düğmesine tıklanır ve işlem seçilir.
3. Form Letters (Toplu Mektup) seçilir.
4. Ardından yazılacak mektup için seçim yapılır. Eğer Mail Merge işlemine ana belgenin üzerinde başladıysanız Active Window (etkin pencere) seçeneğini seçin.
5. Data Source (Veri kaynağı) bölümünden GetData (Veri al) düğmesine tıklanır. Burada; eğer adresler yeni yaratılacaksa o zaman Create Data Source (veri kaynağı yarat) seçeneği seçilir. Eğer adresler daha önce yaratılmış ve bir dosya olarak kaydedilmişse o zaman Open Data Source (Veri kaynağını aç) seçeneğini seçin.
6. Open Data Source seçeneğini seçilmişse, adreslerin durduğu dosya seçilerek işlemlere devam edilir.
7. Ardından Edit Main Document düğmesine tıklanarak belge üzerine birleştirme alanlarının eklenmesine geçilir.
8. Belgeye eklenen Mail Merge araç çubuğunda yer alan alanlardan yararlanarak işlemlere devam edilir. Insert Merge Field düğmesine tıklanarak istenilen alan mektuba eklenir.
9. Ardından Merge to New Document ya da Merge to Printer düğmelerine tıklayarak birleştirme işlemi yapılır.
Mektup birleştirme ilgili örnek ektedir.
.
MAIL MERGE MEKTUP BİRLEŞTİRME AÇIKLAMA
1. Tools (Araçlar) menüsünden MailMerge (Adres Etiket Birleştirme) komutu seçilir.
2. Main Document (Ana Belge)bölümünden Create (Oluştur) düğmesine tıklanır ve işlem seçilir.
3. Form Letters (Toplu Mektup) seçilir.
4. Ardından yazılacak mektup için seçim yapılır. Eğer Mail Merge işlemine ana belgenin üzerinde başladıysanız Active Window (etkin pencere) seçeneğini seçin.
5. Data Source (Veri kaynağı) bölümünden GetData (Veri al) düğmesine tıklanır. Burada; eğer adresler yeni yaratılacaksa o zaman Create Data Source (veri kaynağı yarat) seçeneği seçilir. Eğer adresler daha önce yaratılmış ve bir dosya olarak kaydedilmişse o zaman Open Data Source (Veri kaynağını aç) seçeneğini seçin.
6. Open Data Source seçeneğini seçilmişse, adreslerin durduğu dosya seçilerek işlemlere devam edilir.
7. Ardından Edit Main Document düğmesine tıklanarak belge üzerine birleştirme alanlarının eklenmesine geçilir.
8. Belgeye eklenen Mail Merge araç çubuğunda yer alan alanlardan yararlanarak işlemlere devam edilir. Insert Merge Field düğmesine tıklanarak istenilen alan mektuba eklenir.
9. Ardından Merge to New Document ya da Merge to Printer düğmelerine tıklayarak birleştirme işlemi yapılır.
Mektup birleştirme ilgili örnek ektedir.
.
Ekli dosyalar
-
6.8 KB Görüntüleme: 354