Soru Pivot Table Formül ile Filtreleme

Katılım
17 Ağustos 2012
Mesajlar
5
Excel Vers. ve Dili
2013 TR
Merhaba arkadaşlar,

Elimde firmalardan aldığım kartvizitlerin bilgilerini içeren bir tablo var. Firma adı, çalışma alanı, telefonu, web adresi. çalışan kişinin adı unvanı gibi alanlar var.

Tablonun yapısı aşağıdaki gibi

No Firma Çalışma Alanı Telefon Web Adresi Çalışan Mail Tel
1 X X X X A A A
2 X X X X B B B
3 X X X X C C C

Yani X firmasında çalışan her kişi için tüm firma bilgileri tekrar satıra yazılıyor.

Diğer bir sayfada ise pivot table ile oluşturduğum çalışma alanına göre filtre ve firma adına göre filtre yapan alanlar var.



Sorunum ise şu, her firmanın çalışma alanı bir tane olmuyor. Mesela bir firma hem aydınlatma işi yapıyor, hem de kamera işi yapıyor. Ben de çalışma alanı bölümüne bu bilgileri aralarında virgül koyarak yazdım. (Kamera, Aydınlatma..)

Yukarıda filtre alanına elimle kamera yazdığımda tüm çalışma alanı sütununda içinde kamera geçen firmaları buluyor bir sıkıntı yok ancak bu sefer her firma için farklı kategoriler girdiğim için tüm kategorileri düzgün şekilde göremiyorum. Kategoriyi önceden bilip arama yapmam gerekiyor.

Bu yüzden şöyle bir şey düşündüm. Virgül ile ayırdığım tüm kategorileri ayrı bir yerde tek satırda alt alta yazıp filtre kısmına çekmek istiyorum. Öyle bir şey yapmalıyım ki ben kamerayı seçtiğimde ana tablodaki çalışma alanında kamera geçen tüm firmaları bulup pivot table'da filtre yapmalı.

Araştırmalarımda pivot table'a formül ile filtre yapılabildiğini gördüm ancak kaynaklar İngilizce olduğundan ve anlaşılabilir uygulamalar yapılmadığından anlayamadım.

Bu konu ile alakalı yardımlarınızı bekliyorum.
 
Üst