Pivot Table tarih sütununu aylara göre gruplamak

Katılım
7 Şubat 2006
Mesajlar
13
Ekte yeralan dosyadaki "ödeme tarihi" bilgilerini pivot table üzerinde gruplamak ve aylara göre ödenecek miktarları görmek istiyorum, ama pivot table üzerinde "ödeme tarihi" üzerine sağ tıklayıp grupla dediğimde kabul etmiyor, sütundaki bazı ödeme tarihleri net olmadığı için yaklaşık ay değerlerini girdim sanırım sorun bunlarda çünkü bu satırların bilgilerini drop-down listesinde de göremiyorum.

Tarihle ilgili bir sütunda bu gibi bir data girişini başka nasıl gösterebilirim pivot raporunda görünmesi için?

Teşekkürler..
 

muygun

Özel Üye
Katılım
6 Temmuz 2004
Mesajlar
9,180
Excel Vers. ve Dili
Excel-2003 Türkçe
Slm.
J4 hücresinden başlayan formülle;
=EÐER(EHATALIYSA(AY(I4));"tarih yok";AY(I4))
ay sayılarını alarak bu sütun üzerinden (tarih için) süzme yapabilirsiniz.
 
Katılım
7 Şubat 2006
Mesajlar
13
Cevaınız için teşekkürler ancak benim Excel ingilizce olduğundan işin içinden pek çıkamadım, yukarıdaki değeri
=IF(VALUE_IF_FALSE(MONTH(I4));"NO DATE";MONTH(I4))

olarak tercüme edip yazdım ama sonuçta "#name?" çıktı, fonksiyonun ingilizcesini yazmanız mümkün mü?
Selamlar,
 

Merhum İdris SERDAR

Moderatör
Yönetici
Katılım
21 Ekim 2005
Mesajlar
17,094
Excel Vers. ve Dili
Excel, 365 - İngilizce
=IF(ISERROR(MONTH(I4));"tarih yok";MONTH(I4))
İngilizcesi.
 
Katılım
7 Şubat 2006
Mesajlar
13
Teşekkürler,
İlgili formulu J4 sütununa yazdım ve drag ederek aşağıya kadar indirdim, ekteki dosyadaki gibi J sütunundaki bütün değerler "tarih yok" şekline döndü, bir yerde hata mı yapıyorum acaba, bir de J sütunundaki bilgileri pivot tabloya ekleyemedim bir türlü, ekteki dosyayı bir kontrol etmeniz mümkün mü? Pivot table konusunda biraz acemiyim anlaşıldığı gibi..

Teşekkürler..
 

Merhum İdris SERDAR

Moderatör
Yönetici
Katılım
21 Ekim 2005
Mesajlar
17,094
Excel Vers. ve Dili
Excel, 365 - İngilizce
1. J kolonondaki formülünüzde yazım hatası vardı düzelttim. Bu kolona gerek var mı?

2. Pivot Table'nizi düzenledim ekte gönderiyorum. Olmuş mu?
 
Katılım
7 Şubat 2006
Mesajlar
13
Fomulü düzelttiğiniz için teşekkür ederim, aslında bu kolona gerek olup olmadığını ben tam bilmiyorum, ilk postumda da belirttiğim gibi benim amacım pivot tablo üzerinde ödeme tarihlerini aylara ayrılmış şekilde görüntülemek ve her ayki ödeme miktarını görmek, ama pivot tablo üzerindeki "ödeme tarihi" kolonu (S) mevcut haliyle bu gruplamayı yapmaya izin vermiyor, grupla dediğimde bu sütunu gruplayamazsınız diye uyarı veriyor, bunun nedeni de sanırım sütünda yer alan tarih formatlarının hepsinin aynı olmaması.. yeni oluşturulan Tarih2 sütununda da aynı mesajı veriyor..

Bu sütünda 3 çeşit tarih bilgi olacak aslında (benim upload ettiğim TEST.XLS dosyasında bu şekildeydi ama sizin DENEME2.XLS dosyasında tüm formatlar aynı hale gelmiş)

1- ödeme tarihi kesin belli olanlar, ki bunların tarih formatı DD/MM/YYYY şeklinde (28.02.2006 gibi)
2- ödeme tarihi kesin belli olmayanlar ama ödeneceği AY belli olanlar, ki bunların tarih formatı da MMM/YY şeklinde oluyor.. (ÞUBAT06 gibi)
3- Ã?deme tarihi belli olmayanlar, ki bunların formatı text de olabilir veya yukarıdakilerden herhangi biri..

Bu şekilde organize edilmiş bir sutundan ödeme tarihlerine göre aylara göre tasnif edilmiş rapor almak istiyorum pivot tablodan, umarım çok karışık yazmamışımdır..
ilginiz için teşekkür ederim..

Bir de tarih2 sütunu sonradan pivot tabloya nasıl ekleniyor?

selamlar..
 
Katılım
7 Şubat 2006
Mesajlar
13
Sorunun bir kısmı çözüldü sayılır, tarih sütununda gruplamaya izin vermesinin nedeni sütunda "blank cell" olması veya tarih olmayan bir değer girilmiş hücre bulunması..
Bu durumda ödeme tarihi belli olmayan işlemlerin için girilecek değerin bir şekilde tarih formatında olması gerekiyor ama nasıl olacak onu bulamadım henüz.

Selamlar,
 
Üst