PivotTable'da iki çalışma kitabını toplama

Katılım
17 Ocak 2005
Mesajlar
4
Slm. arkadaşlar yaklaşık 100000 satırlık bir tablom var ve bunu excel de tek çalışma kitabı olarak tutamayacağım için iki çalışma kitabına böldüm fakat bunun Pivot table ının yapmak istiyorum iki çalışma kitabını toplayarak tek bir pivot tale yapma şansım var mı? Kafayı yedim de uğraşmaktan yoksa hiç uğraşmayayım :eek:

Tşk.
Pınar
WinXP
Excel2002
 
Katılım
29 Eylül 2004
Mesajlar
1,810
Excel Vers. ve Dili
Excel 2002 TR
Pınar Hnm,
İngilizce'mi türkçemi kullanıyorsunuz bilmiyorum ama ben ingilizce kullandığım için daha rahat anlatacağım, gerekirse akşam (evden)türkçesini anlatabilirim.

Ã?ncelikle kolay olsun diye dataları yan yana 2 veya 3 sayfaya koyun ve sütun yapıları kesinlikle aynı olsun. Boş bir sayfada pivot table'ı seçtiğinizde karşınıza çıkan ilk ekranda Multiple Consolidation ranges'i işaretleyin ve geçin, 2. ekranda I'll create the page fields'i işaretleyip geçin ve üçüncü ekranda üst kısımda ilgili datanın bulunduğu 1. sayfadan alanı seçip ADD deyin, sonra sırası ile diğer alanları ekleyin. Bu ekranın altında How many page fields you want ile kaç farklı sayfadan datanızın geldiğini (max 4) Field1 , field2.. ye sayfalarınızın ismini veya başka bir isim verebilirsiniz bu şekilde pivot table'ınızda datanın kaynağınıda kullanabilirsiniz. Sonraki ekranı ise zaten biliyor olmalısınız.


Tüm bunların yerine datalarınızı access veya başka database'ine koyup , pivot table'ın ilk ekranında external data source seçmenizde mümkün ama hiç kullanmadığım için...

Umarım faydalı olur.
kolay gelsin.
 
Katılım
17 Ocak 2005
Mesajlar
4
Ersin Bey çok teşekkür ederim. Excel im ingilizceydi ve çok işe yaradı fakat Pivot table bittikten sonra Pivot table field listte dosya başındaki sütün İsimlerini göremiyorum. Ã?r: Tarih / Firma / Semt / .....Sadece Page1, Page2, Value, Column... gibi seçenekler çıkıyor. Ama mesela ben içinden firma ve semti seçmek istiyorum fakat çekemiyorum.

Bı konuda bilginiz var mı
Þimdiden tşkler.

Pınar
WinXP
Excel2002/ing
 
Katılım
29 Eylül 2004
Mesajlar
1,810
Excel Vers. ve Dili
Excel 2002 TR
Pınar hanım üzgünüm multiple range ile sizin datanızı istediğiniz şekilde pivot yapamazsınız. Bu özellik ilk sütununuzu rows olarak alır , diğre sütunlarıda value olarak. Bu ne işe yarar derseniz rakamlar ile ilgili rapor alınacağında database ile uğraşmamak için iyi bir yöntem.

Siz istediğinizi ancak database ile yapabilirsiniz. datanızı her workbook'da tek bir sheet olacak şekilde bölün ve workbookları database olarak save edin (bende daha önce denememiştim, dbase olarak kaydedip denedim güzel çalıştı).. sonra pivot table'ın ilk ekranında external data source'ı seçin ve sonraki ekranda get data'ya basın, buradan dbase'i çift tıkladığınızda Microsoft query açılır ve ilgili database dosyalarını ekleyin.. ilgili sütun başlıklarını tıklatıp file altında return data to excel ile excele dönün.
Yalnız çift database için denedim.. database'leri birleştirmede problem yaşarsanız access ile ilgilenen arkadaşlardan daha iyi destek alırsınız.

İşin gerçeği 100.000 satırla ilgileniyorsanız access iinize daha uygun gözüküyor..
 
Üst