- Katılım
- 20 Nisan 2011
- Mesajlar
- 4
- Excel Vers. ve Dili
-
Exell 2003
Türkçe
Arkadaşlar merhaba, yardımcı olacağınızı düşünerek sıkıntımı sizlerle paylaşmayı uygun buldum. Umarım yardımcı olacak ardaşlar vardır.
Türkiye genelinde satış pazarlama ve dağıtım yapan bir firmada çalışıyorum. Prim Hesaplama Tablosuna ihtiyacım var. Anlatabildiğim kadar açık anlatmaya çalışacağım.
Piyasada şuanda 10 farklı ürünümüz mevcut, bu ürünlerin satış ve pazarlamasını sağlayan 6 farklı bölgede 25 adet çalışan pazarlama elemanlarımız var. Pazarlama ve satış departmanında çalışan arkadaşlarımıza yapmış oldukları satışlardan 3"er aylık dönemler halinde bölge bazında belirlemiş olduğumuz satış hedeflerini tutturmaları halinde o bölgede çalışan tüm arkadaşlarımıza prim dağıtmayı planlıyoruz.
İşin mantığı şöyle
Satış Hedefi : Firmanın belirlediği 3 aylık satış rakamı ( Manuel Giriş Yapılacak)
Satılan Miktar : Pazarlama elemanlarının yapmış oldukları satışların bölge bazında toplamı ( Manuel Giriş Yapılacak)
Satış Realizasyonu : Yapılan Toplam Satışın, Belirlenen hedefe yüzdesel olarak oranı
Brim Fiyat : Ürünün Kdv Hariç Fiyatı
Ciro Hedefi : Belirlenen satış hedefinin ürünün brim fiyatıyla çarpımı.
Satış Cirosu : Pazarlama elemanlarının yapmış oldukları toplam satış ile ürünün b.fiyatının çarpımı.
Ciro Realizasyonu: Satış cirosunun, Ciro hedefine yüzdesel olarak oranı.
Realizasyon ortalaması : Satış realizasyonu ve Ciro realizasyonlarının yüzdesel olarak ortalama değeri.
Satış Realizasyonunda bütün ürünlerde belirlenen satış hedefinin % 85 ini satması gerekiyor.
Ciro Realizasyonunda bütün ürünlerde belirlenen ciro hedefinin % 95 ini gerçleştirmesi gerekiyor.
Eğer bu iki şartı sağlayamazsa genel ortalamada hedefler tutmuş olsa bile prim alamayacak.
Yani herhangi bir üründe %85 lik satış hedefinin altında kalırsa genel satış hedefini tuttursa bile prim alamaz. ciro hedefinde de her hangi bir üründe %95 in altında kalırsa ciro hedefini tuttursa bile prim alamaz.
Buraya kadar olan kısım 1. kısım
2. kısım ise :
Yukarıda belittiğim şartlara bağlı olarak gerçekleşecek yüzdesel değerlere göre primi çarpanları olacak, ve bu prim çarpanlarıyla her personele ait brüt bir ücretle çarpılarak toplam primi ortaya çıkmış olacak. yüzdesel değerler değiştikçe prim çarpanı da değişecek.
Mesela;
1.örnek :
%95 - %100 arasında bir oran tutturursa ortalamada, prim çarpanı 0,7 olacak. brüt ücret : 1000,00 TL
prim çarpanı : 0,7
toplam prim : 700,00 TL prim haketmiş olacak.
2. Örnek :
%125 - %150 arasında bir oran tutturursa ortalamada, prim çarpanı 1,3 olacak
Brüt Ücret : 1000,00 TL
Prim Çarpanı :1,3
Toplam Prim : 1300,00 TL prim haketmiş olacak.
Ekli dosyada şablonu var. O tabloya göre ortalama realizasyonda hedefi tutturmuş ancak 1 üründe hedefi tutturamadığı için prim alamayacak.
İletişim kurmak isteyen arkadaşlar email adresim huseyinmutlu1@hotmail.com
Türkiye genelinde satış pazarlama ve dağıtım yapan bir firmada çalışıyorum. Prim Hesaplama Tablosuna ihtiyacım var. Anlatabildiğim kadar açık anlatmaya çalışacağım.
Piyasada şuanda 10 farklı ürünümüz mevcut, bu ürünlerin satış ve pazarlamasını sağlayan 6 farklı bölgede 25 adet çalışan pazarlama elemanlarımız var. Pazarlama ve satış departmanında çalışan arkadaşlarımıza yapmış oldukları satışlardan 3"er aylık dönemler halinde bölge bazında belirlemiş olduğumuz satış hedeflerini tutturmaları halinde o bölgede çalışan tüm arkadaşlarımıza prim dağıtmayı planlıyoruz.
İşin mantığı şöyle
Satış Hedefi : Firmanın belirlediği 3 aylık satış rakamı ( Manuel Giriş Yapılacak)
Satılan Miktar : Pazarlama elemanlarının yapmış oldukları satışların bölge bazında toplamı ( Manuel Giriş Yapılacak)
Satış Realizasyonu : Yapılan Toplam Satışın, Belirlenen hedefe yüzdesel olarak oranı
Brim Fiyat : Ürünün Kdv Hariç Fiyatı
Ciro Hedefi : Belirlenen satış hedefinin ürünün brim fiyatıyla çarpımı.
Satış Cirosu : Pazarlama elemanlarının yapmış oldukları toplam satış ile ürünün b.fiyatının çarpımı.
Ciro Realizasyonu: Satış cirosunun, Ciro hedefine yüzdesel olarak oranı.
Realizasyon ortalaması : Satış realizasyonu ve Ciro realizasyonlarının yüzdesel olarak ortalama değeri.
Satış Realizasyonunda bütün ürünlerde belirlenen satış hedefinin % 85 ini satması gerekiyor.
Ciro Realizasyonunda bütün ürünlerde belirlenen ciro hedefinin % 95 ini gerçleştirmesi gerekiyor.
Eğer bu iki şartı sağlayamazsa genel ortalamada hedefler tutmuş olsa bile prim alamayacak.
Yani herhangi bir üründe %85 lik satış hedefinin altında kalırsa genel satış hedefini tuttursa bile prim alamaz. ciro hedefinde de her hangi bir üründe %95 in altında kalırsa ciro hedefini tuttursa bile prim alamaz.
Buraya kadar olan kısım 1. kısım
2. kısım ise :
Yukarıda belittiğim şartlara bağlı olarak gerçekleşecek yüzdesel değerlere göre primi çarpanları olacak, ve bu prim çarpanlarıyla her personele ait brüt bir ücretle çarpılarak toplam primi ortaya çıkmış olacak. yüzdesel değerler değiştikçe prim çarpanı da değişecek.
Mesela;
1.örnek :
%95 - %100 arasında bir oran tutturursa ortalamada, prim çarpanı 0,7 olacak. brüt ücret : 1000,00 TL
prim çarpanı : 0,7
toplam prim : 700,00 TL prim haketmiş olacak.
2. Örnek :
%125 - %150 arasında bir oran tutturursa ortalamada, prim çarpanı 1,3 olacak
Brüt Ücret : 1000,00 TL
Prim Çarpanı :1,3
Toplam Prim : 1300,00 TL prim haketmiş olacak.
Ekli dosyada şablonu var. O tabloya göre ortalama realizasyonda hedefi tutturmuş ancak 1 üründe hedefi tutturamadığı için prim alamayacak.
İletişim kurmak isteyen arkadaşlar email adresim huseyinmutlu1@hotmail.com
Ekli dosyalar
-
23 KB Görüntüleme: 391