Raporda boş satırlar açabilirmiyim

Katılım
16 Şubat 2007
Mesajlar
323
Excel Vers. ve Dili
office 2003 prof.tr
merhaba arkadaşlar,
Oluşturduğum bir raporda eğer herhangi bir veri yoksa, personele doldurması için vermek amacıyla 5 satır açmasını istiyorum bu mümkünmü, (dolu ise varolan kayıtları satırlar halinde getiriyor, boş olduğunda sadece bir satır boş geliyor, ben bunun 5 satır olmasını istiyorum)
 

baydeniro

Altın Üye
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
4,625
Excel Vers. ve Dili
Ofis 2016
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
20-02-2025
Merhaba. Örnej bir dosya ekleyin, yardımcı olalım.
 
Katılım
16 Şubat 2007
Mesajlar
323
Excel Vers. ve Dili
office 2003 prof.tr
örnek

Sayın Serdar,

ekli dosyadaki raporlar bölümünde basit bir örnek var onun üzerinden yardımcı olabilir misiniz. raporun açılışında Personel No bölümüne 6 girdiğinizde tek satır çıkıyor, ben eğer veri yoksa 5 veya miktarını belirleyebildiğim kadar boş satır çıkmasını istiyorum. bu mümkün mü? şimdiden ilginize teşekkür ederim.
 

baydeniro

Altın Üye
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
4,625
Excel Vers. ve Dili
Ofis 2016
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
20-02-2025
Sayın abkbek, kusura bakma. Mesajda sorunun access dosyasu olduğu yazılı değildi. Ben access konusunda yardımcı olamam. Bu konuda bilgim yok. Özür dilerim.
 
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Sayın abkebk,

Sorununuzun daha basit bir çözümü var. Onu uyguladım. Boş bir rapor hazırlarsınız veri olmadığında da o rapor açılır. Bunu ekledim.

Ayriyetten çok kişinin sorduğu bir soruyu da cevaplandırmış oldum. Rapora boş satır eklemeyi de yaptım. Yani Raporunuzda bir veri varsa, yine beş satırlı olacak.

iyi çalışmalar:)
 
Katılım
16 Şubat 2007
Mesajlar
323
Excel Vers. ve Dili
office 2003 prof.tr
Sayın Modalı,
ilginize ve yardımınıza çokteşekkür ederim. forumdaki tüm soruları inceleyerek öncelikle cevaplarımı oralarda arıyorum ama sanıyorum biraz daha dikkatle bakmam gerekiyor, bahsettiğiniz önceki çözüme rastlayamamıştım.
Kodda yazdığınız "ChrW(114) & ChrW(112)..." gibi satırların işlevi ve anlamı nedir? ne amaçla kullanılıyor? mantığını anlamama yardımcı olabilir misiniz?
 
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Sayın abkebk,

Ben genelde hataları önceden önleyebilmek için bazı komutları accesse yazdırıyorum. O noktada da forma bir düğüme ekleyerek rapor açtırma kodlarını otomatik yazdırdım arada işime yarıyanları kopyalayıp rapor kod asayfasına yapıştırdım. Orada harf harf yan yana rapor adı oluşturuldu. bazen o şekilde yapıyor. Yani orada rptboş harf harf chrw(harfin kodu) şeklinde oluşturulmuş.

Orada asıl dikkat etmeniz gereken nokta kodun yazıldığı öolay. Oda raporda veri yoksa. Gerisi kolay.

iyi çalışmalar:)
 
Katılım
16 Şubat 2007
Mesajlar
323
Excel Vers. ve Dili
office 2003 prof.tr
Sayın modalı,
Raporda gruplandırmayı adres türüne göre yapmışsınız, ben bunu personel ID'ye dönüştürdüğümde herbir adres grubu için yeni bir sayfa açıyor, oysa ben her bir personel için bir sayfada satırlar halinde olmasını istiyorum. yani tek rapor kullanarak eğer varsa kayıtlı adresler çıksın, veri yoksa sizin yaptığınız boş satırlar olan rapor çıksın. veribulunan raporlarda belirlediğimiz 5 satırın içerisine mevcut kayıtlar eklensin, kalanı da boş olarak göstersin. yani bir personelin 2 kaydı varsa 3 satır da boş çıkabilir.
 
Katılım
16 Şubat 2007
Mesajlar
323
Excel Vers. ve Dili
office 2003 prof.tr
Sayın Modalı,
az önceki problemi çözdüm, gruplandırma ayarları ile ilgili bir sorunmuş. vaktinizi aldım. çok ama çok teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.
 
Katılım
16 Kasım 2005
Mesajlar
1,090
Excel Vers. ve Dili
Access 2002
sayın modalı, konu benziyor diye soruyorum size;

benim karasarf isimli programda da bu şekilde olmasını istemiştim ve aşkolsun
bana yapmamıştınız bunu yani her sayfada 13 satır olmalı ve son sayfada da iki üç satır varsa bunu 13'e tamamlasın demiştim.

Şaka tabi sanırım gözünüzden kaçtı lütfen bu uygulamayı benimkine de import edermisiniz...
 
Üst