Raporlama Sayfası Oluşturma

montani

Altın Üye
Katılım
11 Haziran 2010
Mesajlar
34
Excel Vers. ve Dili
2016, Türkçe
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
21-12-2027
Arkadaşlar merhaba,

Daha önce, verim hesaplama ile ilgili bir başlık açmıştım ancak, orada bu işi Userform ile yapmaya çalışmak benim boyumu biraz aşınca, gidiş yolunu değiştirmeye karar verdim.

Yapmak istediğimin %70'ini yapmış durumdayım ancak bir noktada yardımınıza ihtiyacım var.

Örnek dosyamda 2 adet personel sayfam var.

Ali
Mehmet

Bu personel sayfalarına girdiğim verileri, çeşitli değişkenler tanımlayarak, istediğim gibi hesaplayabiliyorum. Kendi sayfası içerisinde, gerekli olan verileri de, istediğim tarih aralığı için hesaplayabiliyorum.

Ancak, ortak bir raporlama sayfasına, personel adına bağlı olarak veri çekemiyorum. DOLAYLI formülü ile yapmaya çalıştım ama, doğru kurguyu bir türlü oturtamadım.

Kısaca ihtiyacım olan şey, raporlama sayfasında, operatör adını değiştirdiğimde, sayfa adına göre (veya ilgili sayfa içerisinde personel adının yazdığı hücreye göre), raporlama sayfasındaki, kırmızı renk ile işaretlediğim hücrelerin, bahsi geçen operatöre ait sayfada bulunan ve Q sütunundan sonra başlayan verilere göre dolması. Esas dosyam bittiğinde toplamda 10-12 adet personel sayfası olacak. Raporlama sayfama girdiğim personel adına göre de Q sütunundan itibaren yazılmış olan verilerin, ilgili yerlere gelmesi lazım.

Konu hakkındaki yardımlarınızı rica ederim.
 

Ekli dosyalar

Katılım
4 Ocak 2010
Mesajlar
2,074
Excel Vers. ve Dili
OFFICE 2007 PRO TR - Win7 X64
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
18.06.2019
Selamlar,

Rapor sayfasının D8 Hücresine aşağıdaki formülü yapıştırın aynı mantıkta diğer hücrelere uygularsanız çalışır. :)


Kod:
=TOPLA.ÇARPIM((DOLAYLI("'"&C3&"'!A5:A200")>=C1)*(DOLAYLI("'"&C3&"'!A5:A200")<=C2)*(DOLAYLI("'"&C3&"'!M5:M200")))
 

montani

Altın Üye
Katılım
11 Haziran 2010
Mesajlar
34
Excel Vers. ve Dili
2016, Türkçe
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
21-12-2027
Vedat Bey,

Yardımınız için çok teşekkür ederim. Bahsettiğiniz gibi, problemim çözüldü. Allah sizden razı olsun.

Bir de personel sayfasındaki en yüksek verim ve en düşük verim hesabına bakar mısınız rica etsem?

Personel sayfasından veri çektiğim V5 ve W5 hücrelerinde personelin, bahsi geçen tarih aralığındaki en yüksek ve en düşük verilerini hesaplamak istiyorum. Kurguladığım formül başta doğru gözükmüştü gözüme ancak, tarih aralığı aynı ay içerisinde olup da benim referans hücrelerimin değerini karşıladığında çalışıyormuş ne yazık ki.

Benim örneklememde raporlama tarih aralığı,

01.11.2017
30.11.2017 idi.

Ben personel sayfasında veri girmeye devam edip, 12. aya geçtiğimde, o aya ait en yüksek verimi hesaplatamıyorum. Formül istediğim gibi çalışmayıp, V5 hücresi sıfır değerini veriyor. En düşük verim oranını göstermesi gereken W5 hücresi ise, kayıt girilmemiş diğer hücrelerdeki 0 değerini seçip, onu bana veriyor.

Bunları da düzeltmenin bir yolu var mıdır acaba?

Teşekkür ederim.
 
Katılım
4 Ocak 2010
Mesajlar
2,074
Excel Vers. ve Dili
OFFICE 2007 PRO TR - Win7 X64
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
18.06.2019
Selamlar,

Formüller dizi'dir

CTRL+SHİFT+ENTER ile çalıştırın

V5 Hücresine;

Kod:
=MAK(EĞER(A5:A10>=Q5;EĞER(A5:A10<=R5;P5:P10)))

W5 Hücresine;

Kod:
=MİN(EĞER(A5:A10>=Q5;EĞER(A5:A10<=R5;P5:P10)))
 

montani

Altın Üye
Katılım
11 Haziran 2010
Mesajlar
34
Excel Vers. ve Dili
2016, Türkçe
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
21-12-2027
Vedat Bey, hızlı cevaplarınız ve desteğiniz için teşekkür ederim.

İlk mesajınızdaki ve ikinci mesajınızdaki formülleri yerine yerleştirdim. Sorunum büyük oranda halloldu ama çözemediğim bir iki nokta kaldı. Bunları da çözebilirsek, her şey harika olacak.

Öncelikle, ilk mesajınızda belirttiğiniz DOLAYLI formülleri bazı hücrelerde mükemmel çalışıyor. Ancak, belirli bir aralıktan alınan toplam veri değeri için bu olmazken, sadece tek hücre hedef gösterilerek yapılan işlemde, Raporlama sayfasına gelen ver 6 ile çarpılıyor. Örneğin, raporlama sayfasında bulunan G11 ve G25 hücreleri arasındaki veriler ile, A32 ve F32'ye çekilen verim değerlerini, personel sayfasından aldığımda, bunlar 6 ile çarpılıyor. Formüle /6 şeklinde bir ilave yaptığımda problem çözülüyor ama ben çekilen verinin neden 6 ile çarpıldığını çözemedim ve merak ettim.

Ayrıca, ikinci mesajınızda vermiş olduğunuz MAK ve MİN formüllerinde tarih sıkıntısı devam etmekte. Ben formülleri 3000. satıra kadar çalışacak şekilde değiştirdim. Raporlama sayfasından tarih aralığını değiştirip, 01.12.2017 - 31.12.2017 şekline getirdiğimde değerler %0 oluyor. Tarih aralığı 01.11.2017-30.11.2017 şeklinde kaldığında değeri buluyor ama bu sefer de Aralık ayı verilerin de işe dahil ediyor.

Bu konular hakkında bir açıklama getirirseniz gerçekten çok müteşekkir olurum.

Formüllerin yerleştirildiği ve yukarıda bahsi geçen hataları içeren excel dosyası ektedir.

Teşekkürler.
 

Ekli dosyalar

montani

Altın Üye
Katılım
11 Haziran 2010
Mesajlar
34
Excel Vers. ve Dili
2016, Türkçe
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
21-12-2027
Vedat Bey merhaba, müsait olduğunuzda, dosyanın düzenlenmiş son halini inceleyip, bir önceki mesajımda yazmış olduğum sıkıntılar konusundaki fikirlerinizi paylaşmanızı rica edeceğim. Sonrasında zaten başka bir problem kalmamış oluyor.

Teşekkürler.
 

montani

Altın Üye
Katılım
11 Haziran 2010
Mesajlar
34
Excel Vers. ve Dili
2016, Türkçe
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
21-12-2027
Vedat Bey ellerinize sağlık. Kafamdaki çözüm excel sayfasına tamamen yansımış durumda. Çok teşekkürler.
 

Oceanus

Altın Üye
Katılım
17 Ekim 2022
Mesajlar
4
Excel Vers. ve Dili
2016 Türkçe
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
21-10-2024
Merhaba, raporlama ile ilgili basit bir sorum var, müsaadenizle.

Bir programdan excel olarak bakiyelerin olduğu bir çıktı alıyorum. Çıktıdaki excel'de A sütununda para birimleri (USD, TL vs), B sütununda ise tutarlar yazıyor. Yani TL ve USD'ler karışık olarak tek sütunda alt alta yazılı. Buradaki tutarları para birimlerine göre toplayıp sayfanın altına
TL xxxxx tutar
USD xxxxx tutar
şeklinde yazmam gerekiyor. Ancak her program çıktısında satır sayısı değişiyor, kiminde üç beş tane kiminde yüzlerce satır oluyor. Her seferinde bu satırların en altına bir satır boşluk bırakarak bu toplamları nasıl yazdırabilirim?

Toplamları USD için =ÇOKETOPLA(B1:B9999;A1:A9999;"USD"), TL için =ÇOKETOPLA(B1:B9999;A1:A9999;"TL") formülleriyle oluşturabiliyorum. Ama benim istediğim her seferinde bunu sayfanın altına elle yapmak yerine bir raporlama sayfası oluşturup bu listeyi oraya çekmek ve altına da bu toplamları yazmak.

Umarım anlatabilmişimdir. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

Saygılarımla.
 
Katılım
19 Ocak 2005
Mesajlar
200
Excel Vers. ve Dili
Microsoft 365 / Türkçe
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
19-09-2023
Merhaba
örnek bir dosya ekledim. kontrol edermisiniz?
 

Ekli dosyalar

Oceanus

Altın Üye
Katılım
17 Ekim 2022
Mesajlar
4
Excel Vers. ve Dili
2016 Türkçe
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
21-10-2024
İlgi ve yardımınız için çok teşekkür ederim.
 
Üst