Veri atma

Katılım
6 Temmuz 2022
Mesajlar
50
Excel Vers. ve Dili
2019
Bir tabloda "Form" ismindeki 1. sayfasında E9 dan E12 ye kadar olan hücre içerisindeki verileri "Veri" ismindeki 2. sayfasının C2 den F2 ye kadar olan bölümüne atabileceğim bir vba kodu lazım ?
 

YUSUF44

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
4 Ocak 2006
Mesajlar
12,073
Excel Vers. ve Dili
İş : Ofis 365 - Türkçe
Ev: Ofis 365 - Türkçe
Aşağıdaki makroyu deneyin:

PHP:
Sub kopya()
    Sheets("Form").[E9:E12].Copy: Sheets("Veri").[C2].PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=True
    Application.CutCopyMode = False
End Sub
 
Katılım
6 Temmuz 2022
Mesajlar
50
Excel Vers. ve Dili
2019
Aşağıdaki makroyu deneyin:

PHP:
Sub kopya()
    Sheets("Form").[E9:E12].Copy: Sheets("Veri").[C2].PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=True
    Application.CutCopyMode = False
End Sub

PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=True
Application.CutCopyMode = False

bu kodun ne yaptığını anlatır mısınız acaba öğrenmek için ?
 

YUSUF44

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
4 Ocak 2006
Mesajlar
12,073
Excel Vers. ve Dili
İş : Ofis 365 - Türkçe
Ev: Ofis 365 - Türkçe
PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=True
Application.CutCopyMode = False

bu kodun ne yaptığını anlatır mısınız acaba öğrenmek için ?
Kopyalanan veriyi özel yapıştırma işlemi yapıyor. Özel yapıştırma şartı da "işlemi tersine çevir", yani satırı sütuna sütunu satıra çeviriyor.

Herhangi bir alanı kopyaladıktan sonra (sizin örnekte E9:E12) yapıştırılacak yerde sağ tıklayıp Özel yapıştır menüsünü açarsanız bir çok farklı seçenek göreceksiniz. Ordaki seçeneklerden "Tümü" ve "İşlemi Tersine Çevir" in karşılığı bu kodlardır.
 

YUSUF44

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
4 Ocak 2006
Mesajlar
12,073
Excel Vers. ve Dili
İş : Ofis 365 - Türkçe
Ev: Ofis 365 - Türkçe
Eğer bu işlemi farklı bir formülle yapmak isterseniz veri sayfasında C2:F2 aralığını seçin ve =DEVRİK_DÖNÜŞÜM( yazın. Sonra Form sayfasında E9:E12 aralığını seçin ve Enter'e basarak işlemi tamamayın. Seçili hücrelerde aşağıdaki formül oluşacak:

=DEVRİK_DÖNÜŞÜM(Form!E9:E12)
 
Katılım
21 Mayıs 2010
Mesajlar
86
Excel Vers. ve Dili
2003 xls
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
27.12.2022
bu işlem sadece ilgili 4 hücre içinse tek tek =hücre seçerek yapılması çok daha basit bir çözüm gibi duruyor :)
 

YUSUF44

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
4 Ocak 2006
Mesajlar
12,073
Excel Vers. ve Dili
İş : Ofis 365 - Türkçe
Ev: Ofis 365 - Türkçe
Genelde kullanıcılar sorunlarını basitleştirerek anlatıyorlar, biz de "bu kadar basit olamaz" diye düşünerek ayrıntılı çözüm vermeye çalışıyoruz. :)
 
Katılım
21 Mayıs 2010
Mesajlar
86
Excel Vers. ve Dili
2003 xls
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
27.12.2022
Allah razı olsun Yusuf bey, elinize emeğinize sağlık sayenizde bizlerde bir şeyler öğreniyoruz sağ olun var olun :)
 
Katılım
6 Temmuz 2022
Mesajlar
50
Excel Vers. ve Dili
2019
Kopyalanan veriyi özel yapıştırma işlemi yapıyor. Özel yapıştırma şartı da "işlemi tersine çevir", yani satırı sütuna sütunu satıra çeviriyor.

Herhangi bir alanı kopyaladıktan sonra (sizin örnekte E9:E12) yapıştırılacak yerde sağ tıklayıp Özel yapıştır menüsünü açarsanız bir çok farklı seçenek göreceksiniz. Ordaki seçeneklerden "Tümü" ve "İşlemi Tersine Çevir" in karşılığı bu kodlardır.

Peki E9 dan F12 ye kadar olan yeri 8 Hücreyi yani E sütunundakileri Üstteki gibi C2 den F2 ye F sütunundaki verileri de C3 den F3 e kadar nasıl yazdırılır?
 

YUSUF44

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
4 Ocak 2006
Mesajlar
12,073
Excel Vers. ve Dili
İş : Ofis 365 - Türkçe
Ev: Ofis 365 - Türkçe
Aslında bunu çok az bir gayret ve küçük bir değişiklikle kendiniz de yapabilirsiniz.
 
Katılım
6 Temmuz 2022
Mesajlar
50
Excel Vers. ve Dili
2019
Aslında bunu çok az bir gayret ve küçük bir değişiklikle kendiniz de yapabilirsiniz.

Yusuf bey aslında bir projem var bu projeyi genel olarak formda paylaştım ancak bunu ya kimse anlamadı yada kimse yapabileceğini düşünmediğinden cevap vermedi bende şuan projemi ufak ufak size bildirerek ilerlemeye çalışıyorum. İsterseniz projenin genel halini sizinle paylaşabilirim sizde eğer ilgilenirseniz çok memnun edersiniz böyle bir şey mümkün değilse de bunu bana bildirirseniz yine çok memnun olurum ?
 

YUSUF44

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
4 Ocak 2006
Mesajlar
12,073
Excel Vers. ve Dili
İş : Ofis 365 - Türkçe
Ev: Ofis 365 - Türkçe
Hangi konudan bahsediyorsunuz?
 
Katılım
6 Temmuz 2022
Mesajlar
50
Excel Vers. ve Dili
2019
Hangi konudan bahsediyorsunuz?



şöyle bir tablom mevcut "Veri" sayfasına girdiğinizde ne yapmak istediğim konusunda ufak bir fikre sahip olabilirsiniz ama yinede ben anlatayım.

Form sayfasında J5 de yazan hafta numarasına göre bazı hücrelere atamış olduğum formüller çalışıyor sizde J5 değerini değiştirerek bunu görebilirsiniz.

istediğim şey ise J5 deki değer şuan 20. hafta diyelim altta bulunan yerlere veriler girildiğinde bu verileri veri sayfasına kayıt etsin bir yıl 52 haftadan oluştuğunu düşünürsek bunu her hafta için yapacak.

Veri sayfasına baktığınızda da görürsünüz ben bunu tarihler şeklinde yazmaya çalıştım ancak tarihlerin altına gelen E ve F sütunundaki 8 kutudaki verileri çektiğimde diğer G ve I nın altında kalan 8 kutudaki hücreyi nasıl çekebileceğimi bulamadım.


Konunun özetini şu şekilde açıklayabilirim;
Formun yapısı hep aynı kalacak hafta numarasına göre girilen veriler her hafta için toplam 80 hücre olacak şekilde. Bu girilen veriler de başka bir sayfada kayıt edilecek.
 

YUSUF44

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
4 Ocak 2006
Mesajlar
12,073
Excel Vers. ve Dili
İş : Ofis 365 - Türkçe
Ev: Ofis 365 - Türkçe
Dosyanızı indirdim. Ne yapmak istediğinizi anlamaya çalışıyorum. Merak ettiklerim:

Neden E5 ve F5'te belirli bir tarih varken G, H, I , J hücrelerinde hafta bilgisi var?

Form sayfasındaki veriler Veri sayfasına nasıl aktarılacak?

Form sayfasında birçok soru varken veri sayfasında neden sadece 4 sütun var?

Form sayfasındaki kişi adları ile veri sayfası arasında nasıl bir ilişki var?
 
Katılım
6 Temmuz 2022
Mesajlar
50
Excel Vers. ve Dili
2019
Dosyanızı indirdim. Ne yapmak istediğinizi anlamaya çalışıyorum. Merak ettiklerim:

Neden E5 ve F5'te belirli bir tarih varken G, H, I , J hücrelerinde hafta bilgisi var?

Form sayfasındaki veriler Veri sayfasına nasıl aktarılacak?

Form sayfasında birçok soru varken veri sayfasında neden sadece 4 sütun var?

Form sayfasındaki kişi adları ile veri sayfası arasında nasıl bir ilişki var?


Yani neden bu şekilde form oluşturulmuş bende bilmiyorum haftada 2 gün sadece kontol ediliyor o yüzden E5 ve F5 e yazmışlar tarihleri diğer hücreler boş kalınca G5 e metinsel hafta yazısı H5e J5 e kullanıcının hangi haftayı istiyorsa manuel olarak girilen değeri atanmış I5 e de G5 de yazan metinsel ifade atanmış.

2.Soru: Form sayfasında bulunan veriler veri sayfasına nasıl aktarılacak kısmı zaten asıl sorun olan yer benden istenilen de bu yani bende ilk söylendiğinde anlayamadım olmaz diye düşündüm hatta çünkü her hafta için 80 farklı değer var bunu 52 ayrı hafta için düşünülünce çok saçma gelmişti banada

3.Soru : Veri sayfasını ben kendim oluşturdum form sayfasındaki ilk 4 veriyi önce veri sayfasına göndereyim sonra yavaş yavaş arttırarak gönderirim diye düşünmüştüm.





Bakın bu bana verilen asıl dosyanın linki.

Bulunduğum firmada stajerim, burda fark ettiğinz gibi her hafta için yeni bir sayfa açılmış.
ilk 19 sayfa tamamen manuel olarak el ile yazılmış 20. sayfa da formül kullanılmaya başlanmış kontrol ederek görebilirsiniz.
benden bu şekilde her hafta için bir yeni sayfa açmak yerine bunu daha basit bir şekile sokabilmem istenildi.
Bende girilen verileri bir tarafa ana şablonu yani formu bir sayfaya yapabilirim gibi bir mantık kurdum kendimce.
İstenilen şey örnek veriyorum 23. hafta için tablo da veriler girildi bir hafta sonra 24. hafta verileri için yeni tablo açmayalım 23. haftanın verileri bir tarafta depolansın 24. haftanın verisini ben yeni sayfa açmakla uğraşmadan aynı sayfaya girebilme isteniyor. Bunun daha ilerisi ise veriler veri sayfasında kayıt edildikten sonra istenildiği zaman da daha önceki haftanın verilerinin geri de çağırılması isteniyor o da şu şekilde yine 24. haftanın verileri girildi ve veri yerine kayıt edildiğini düşünürsek , hafta kısmına 23 yazdığımızda veri sayfasına giden 23. haftaya ait veriler formda bulundukları yerlere yazılsınlar isteniyor.


Anlatmak için elimden geleni yaptım istediğim şey çok karmaşık bir şey bunun farkındayım bende bana görsel olarak anlatıldığında bile anlamakta zorluk çekmiştim. İnşallah anlamışsınızdır yusuf bey anlamadığınız yerler varsa tekrar sorabilirsiniz elimden geldiğince daha sade bir şekilde anlatmaya gayret gösteririm. Böyle bir şeyin yapılması müümkün değilse de bunu belirtirseniz yine çok memnun olurum. Attığım dosyaların üzerinde Form yapısını bozmadan istediğiniz gibi değişiklikler yapabilirsiniz yani gerekliyse fazladan sayfalar ekleyebilirsiniz nasıl uygun görüyorsanız. Çok uzun oldu teşekkürler.
 

YUSUF44

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
4 Ocak 2006
Mesajlar
12,073
Excel Vers. ve Dili
İş : Ofis 365 - Türkçe
Ev: Ofis 365 - Türkçe
Veriler veri sayfasına o haftanın verisi olarak 1 satır halinde mi aktarılacak yoksa her hafta için 2 gün olarak iki satır mı aktarılacak?

İki gün olacaksa ikinci günün verileri nerden alınacak?

İkinci gün olarak aynı veriler girilecekse neden iki ayrı gün ve satırla uğraşıyoruz?

Ayrıca farklı kişilerin verileri nasıl toplulaştırılacak?
 
Katılım
6 Temmuz 2022
Mesajlar
50
Excel Vers. ve Dili
2019
Veriler veri sayfasına o haftanın verisi olarak 1 satır halinde mi aktarılacak yoksa her hafta için 2 gün olarak iki satır mı aktarılacak?

İki gün olacaksa ikinci günün verileri nerden alınacak?

İkinci gün olarak aynı veriler girilecekse neden iki ayrı gün ve satırla uğraşıyoruz?

Ayrıca farklı kişilerin verileri nasıl toplulaştırılacak?



Yusuf bey bu tabloyu açıp biraz bakınız her hafta için ayrı sayfa açılmış ( 1 yıl için 52 sayfa) amacımız bu sayfa çoğunluğunu ortadan kaldırarak daha basit bir kullanış ortaya çıkarmak .

tabloda yapılan işlem : her hafta 4 kişinin kişi başı 20 veri girerek bir ortalama oluşturulması. Girilen bu verileri bir yerde depolamak ve istenildiği anda geri tabloda gösterebilmek.

Günlere takılmayın yusuf bey günler sadece tablonun hangi günlerde kontrol edildiğini göstermek amaçlı.
 

YUSUF44

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
4 Ocak 2006
Mesajlar
12,073
Excel Vers. ve Dili
İş : Ofis 365 - Türkçe
Ev: Ofis 365 - Türkçe
Çözüm bulabilmek için öncelikle konunun anlaşılması gerekir. Ordaki herhangi bir sayfayı ya da sizin ilk paylaştığınız dosyadaki 20. haftayı dikkate alalım. Bu sayfadaki veriler veritabanına nasıl aktarılacak? Her gün/hafta için 4 kişinin verdiği puanların herpsi mi aktarılacak yoksa her soru için 4 kişinin verdiği puanın ortalaması mı alınacak?

"İstenildiği anda geri gösterebilmek" diyorsunuz, bu her kişinin verdiği notların ayrı ayrı görüntülenmesi mi anlamına geliyor yoksa o günün ortalaması mı alınacak?

Her kişi ayrı ayrı görüntülenecekse farklı günlerde farklı kişilerin verdiği notlar nasıl depolanacak?
 
Üst