İki farklı sütunda tarih filtreleme

Katılım
31 Temmuz 2008
Mesajlar
93
Excel Vers. ve Dili
2003
Merhaba arkadaşlar,

Excel'de iki farklı sütunda filtreleme yaparken sorun yaşıyorum. Şöyle ki EK'te yer alan belgede I ve R sütunlarında tarihler yer almakta. Örneğin I sütunundaki Ocak aylarını filtrelediğimde herşey normal ve ikinci filtremi R sütununda yine sadece ocak ayını seçerek uyguladığımda bu defa I sütununda Ocak ayı ve R sütununda da Şubat ayı olan satırım doğal olarak süzgece takılmış oluyor. Ancak benim bu defa ihtiyacım ile ters düşüyor.

Benim istediğim, yapamadığım ve yardımınızı istediğim konu, I sütununda Ocak ayını filtreledikten sonra R sütununda da ocak ayını filtrelediğimde I sütununda Ocak ayı olanların kaybolmaması. Acaba bu mümkün müdür?

Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

http://www.fileconvoy.com/dfl.php?id=gd80f4b560b31b4c0999469443eb4961b999b32e18
 
Katılım
31 Temmuz 2008
Mesajlar
93
Excel Vers. ve Dili
2003
Herhangi bir kimse yok mudur yardım edecek? Eskiden buralarda hep yardımseverler olurdu anlaşılan iş kapitalizme dönmüş!
 

systran

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
15 Aralık 2007
Mesajlar
1,574
Excel Vers. ve Dili
2007 [TR], 2013 [TR]
Herhangi bir kimse yok mudur yardım edecek? Eskiden buralarda hep yardımseverler olurdu anlaşılan iş kapitalizme dönmüş!
"bu düşüncenizden sonra yardım alacağınızı hiç tahmin etmiyorum" derdim ama bu sefer sizi haklı çıkarırdım. konu açılalı 24 saat anca olmuş. belki istekli çıkmamıştır ama ben genede sizden dosyanızı google drive yükemenizi rica etsem?

İLAVE : bahsettiğiniz şöyle birşey mi?
 
Son düzenleme:

systran

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
15 Aralık 2007
Mesajlar
1,574
Excel Vers. ve Dili
2007 [TR], 2013 [TR]
normal VERİ FİLTRELEME ile #4 nolu mesajımdaki 2 farklı filtrelemeyi yaptım istediğiniz buysa. herhangi bir formül yada kod yok.
 
Katılım
31 Temmuz 2008
Mesajlar
93
Excel Vers. ve Dili
2003
normal VERİ FİLTRELEME ile #4 nolu mesajımdaki 2 farklı filtrelemeyi yaptım istediğiniz buysa. herhangi bir formül yada kod yok.
evet ama sizin örneğinizi baz alırsak:

ilk filtrelemeyi B sütununda yaptığınızı farzediyorum. Daha sonra yine ocak ayını C sütununda da filtrelediğinizde B sütununda OCAK ayı olup C sütununda farklı bir ay olan satırlar da C sütunu filtresi uygulandığında kayboluyor.

ekte daha iyi anlaşılması için ayrıntılandırdım

https://drive.google.com/file/d/0B1yaLEjXVSr2X0I5bUhnOTU0Z00/edit?usp=sharing
 

systran

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
15 Aralık 2007
Mesajlar
1,574
Excel Vers. ve Dili
2007 [TR], 2013 [TR]
dosyanızın paylaşım ayarını "bağlantıya sahip olan herkes erişebilir" olarak düzeltirmisiniz. erişim izni istiyor.
 

systran

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
15 Aralık 2007
Mesajlar
1,574
Excel Vers. ve Dili
2007 [TR], 2013 [TR]
3- ANCAK BENİM İÇİN İŞLER BURADA KARIŞIYOR. C SÜTUNUNU DA DA OCAK AYINI FİLTRELEDİĞİMDE
B SÜTUNUNDA OCAK AYI OLUP (BKNZ. 2. EKRAN GÖRÜNTÜSÜ) C SÜTUNUNDA YOKSA İLGİLİ SATIRI
GİZLİYOR. BUNUN FİLTRELEME İLE TAMAMEN NORMAL OLDUĞUNUN FARKINDAYIM ANCAK C SÜTUNUNDA OCAK AYLARINI FİLTRELEDİĞİMDE B SÜTUNUNDA OCAK AYI OLUP C SÜTUNUNDA
OLMAYAN SATIRLARI GİZLEMEMESİNİ İSTİYORUM.
2. kere filtrelediğinizde doğal olarak sadece seçtiğiniz ayları filtreler. " ...C SÜTUNUNDA OCAK AYLARINI FİLTRELEDİĞİMDE " B ve C sütunlarındaki koşula uymayan diğer ayların kaybolması istenen ve beklenen bir durum.
sizin istediğiniz B sütuna filtre uygulayıp, C sütununda filtreyi OCAK olarak seçmenize rağmen C de diğer verilerinde gözükmesi ise (C SÜTUNUNDA OCAK AYLARINI FİLTRELEDİĞİMDE) C sütunundaki filtreyi kaldırmanız (tümünü göster) sorunu çözecektir, umarım, çözebilir, galiba :D

eğer öyle değilse, "... Daha sonra yine ocak ayını C sütununda da filtrelediğinizde B sütununda OCAK ayı olup C sütununda farklı bir ay olan satırlar da C sütunu filtresi uygulandığında kayboluyor. ..."
bu cümlenizden şu anlamı çıkarıyorum.
"ben hem C sütununda filtreleme yapacağım, hem de filtreleme harici verileri görmem lazım." mı acaba?
 
Son düzenleme:
Üst