fasulye
Altın Üye
- Katılım
- 26 Temmuz 2005
- Mesajlar
- 34
- Excel Vers. ve Dili
-
Excel 2010 - İngilizce
Excel 2010 - Türkçe
- Altın Üyelik Bitiş Tarihi
- 16-01-2025
Merhaba,
SLA Hesaplama konusunda yardıma ihtiyacım var,
SLA: Bir işi belirli bir değerde(zamanda, maliyette) yerine getirmek konusunda müşterinize veya patronunuza verdiğiniz tahhüt.
Örneğin çağrı merkezinde bir çağrıyı 20 saniye içinde cevaplamayı taahhüt ederseniz, 20 saniyeden önce cevaplanan çağrılarda taahhütünüzü yerine getirmiş olursunuz, ücretinizi alırsınız.
20 saniyeden fazla sürerse taahhütünüzü yerine getirememiş olursunuz,ücretinizi alamazsınız.
Buraya kadar basit, çağrı bitiş saatinden çağrı geliş saatini çıkartırsanız süreyi hesaplarız.
(Her çağrıda bir iş yaptığınızı varsayarsak)
Fakat bir çağrıda 1den fazla iş yaparsanız farklı bir mantıkla hesaplama yapmak gerekiyor, benim yardım isteyeceğim alan burası.
Örnek saçma gelebilir, siz sonuca odaklanın;
Diyelim ki çok fazla talebi olan bir müşterinin çağrısı geldi, telefonla 2 müşteri temsilcisi konuşuyor.
Müşteri temsilcisi A bir işlemi yaparken, müşteri temsilcisi B başka bir işlemi yapıyor, ve karşıdaki müşterinin çok sayıda işlemi var.
Bu durumda hesaplama;
çağrının geldiği saati başlangıç almak yerine; o müşteri temsilcisinin yaptığı son işin bitiş saatini başlangıç almak. Müşteri temsilcisi "A"'nın yaptığı 2.iş için başlangıc saati, 1.işin bitiş saatidir.
Aksine; eğer çağrı geliş saatini başlangıç kabul edersek, son işlem en uzun süren iş olmuş olacak. Halbuki müşteri temsilcisi A son işi kısa bi sürede bitirmişti.
Ekte örnek bir tablo veriyorum, bulmak istediğim değer {İşlem} Süresi.(Sarı alan)
Eğer / İndis / Düşeara / Mak vb. formülleri denedim ancak beceremedim.
Az da olsa bir fikir verebilecek kimse olursa çok memnun olurum.
Cevap yazan ya da en azından okuyanların bile ellerine sağlık.
SLA Hesaplama konusunda yardıma ihtiyacım var,
SLA: Bir işi belirli bir değerde(zamanda, maliyette) yerine getirmek konusunda müşterinize veya patronunuza verdiğiniz tahhüt.
Örneğin çağrı merkezinde bir çağrıyı 20 saniye içinde cevaplamayı taahhüt ederseniz, 20 saniyeden önce cevaplanan çağrılarda taahhütünüzü yerine getirmiş olursunuz, ücretinizi alırsınız.
20 saniyeden fazla sürerse taahhütünüzü yerine getirememiş olursunuz,ücretinizi alamazsınız.
Buraya kadar basit, çağrı bitiş saatinden çağrı geliş saatini çıkartırsanız süreyi hesaplarız.
(Her çağrıda bir iş yaptığınızı varsayarsak)
Fakat bir çağrıda 1den fazla iş yaparsanız farklı bir mantıkla hesaplama yapmak gerekiyor, benim yardım isteyeceğim alan burası.
Örnek saçma gelebilir, siz sonuca odaklanın;
Diyelim ki çok fazla talebi olan bir müşterinin çağrısı geldi, telefonla 2 müşteri temsilcisi konuşuyor.
Müşteri temsilcisi A bir işlemi yaparken, müşteri temsilcisi B başka bir işlemi yapıyor, ve karşıdaki müşterinin çok sayıda işlemi var.
Bu durumda hesaplama;
çağrının geldiği saati başlangıç almak yerine; o müşteri temsilcisinin yaptığı son işin bitiş saatini başlangıç almak. Müşteri temsilcisi "A"'nın yaptığı 2.iş için başlangıc saati, 1.işin bitiş saatidir.
Aksine; eğer çağrı geliş saatini başlangıç kabul edersek, son işlem en uzun süren iş olmuş olacak. Halbuki müşteri temsilcisi A son işi kısa bi sürede bitirmişti.
Ekte örnek bir tablo veriyorum, bulmak istediğim değer {İşlem} Süresi.(Sarı alan)
Eğer / İndis / Düşeara / Mak vb. formülleri denedim ancak beceremedim.
Az da olsa bir fikir verebilecek kimse olursa çok memnun olurum.
Cevap yazan ya da en azından okuyanların bile ellerine sağlık.
Ekli dosyalar
-
8.9 KB Görüntüleme: 20