1Al2Ver
Altın Üye
- Katılım
- 5 Kasım 2007
- Mesajlar
- 4,713
- Excel Vers. ve Dili
- 64 Bit TR - Microsoft Office 365 - Win11 Home
- Altın Üyelik Bitiş Tarihi
- 04-01-2026
Sayın Espiyonajl, yine zahmet etmişsiniz, çok sağolun,Rica ederim.
Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.
Ek olarak , Sayfa 2 deki R ve S sütunundaki tablonuzda veriler arası boşluklar var, tam olarak bu şekildemi kalmasını istiyorsunuz yoksa verilerin boş hücre olmadan sıralı bir biçimdemi gitmesini istiyorsunuz, bu konuda birşey belirtmemişsiniz fakat verilerin sıralı şekilde alt alt sıralanmasınız isterseniz.
Sayfa2 R2 hücresine,
=Sayfa1!T2
Sayfa2 S2 hücresine,
=EĞER(R2="";"";DÜŞEYARA(R2;$B$2:$O$33;KAÇINCI($Q$1;$B$1:$O$1;0);0))
Yazarak deneyiniz..
Tabi belki kullanım amıçınız faklı olduğu için o şekilde gözükmesini istiyor da olabilirsiniz.Bunu bilmediğim için ek bilgi sadece bir yorumdur..
Sayfa2 ile ilgili örnek dosya ektedir.( Sayfa 2 de koşuullu biçimlendirmelerde yeni tabloya göre uyarlanmıştır.)
Bazı hücrelerde rakam olmayacak, çünkü bazı gıdalar bazı aylarda az ve pahalı olduğu ve/veya mevsiminde olmadığı için alınmıyorlar, dolayısı ile 12 ay içinde bazı hücreler boş kalabiliyor, eğer "Sayfa 2 deki R ve S sütunundaki tablonuzda veriler arası boşluklar var" cümlenizden kastınız bu ise,
Her 2 tablonun işlevine gelince ;
Hücrelere "X" koyduğumuz bir önceki tablo ile , malzemeler hangi mevsimde alınacak ise ilgili hücreye "X" koyularak hangi ay'da hangi gıda alınacak tespit ediliyor,
Hücrelere "rakam" yazdığımız son tablo ile, başka birimden gelen "X" işaretli hanelere alınacak gıdaların miktarları girilerek satınalma hazırlığı yapılıyor,
Amaç 2 tablonun da ayrı ayrı birimlerde tanzim edilebilmesiydi, nitekim sayenizde tablolar gerçekleştiler,
Ve biliyorum ki bu tablolar çok sayıda üye tarafından da indirilecektir,
Ben şahsım adıma bir kere daha, size şükranlarımı ve saygılarımı sunuyorum, herşey gönlünüzce olsun.