Sorguya Göre Form Update!

Katılım
28 Şubat 2007
Mesajlar
251
Excel Vers. ve Dili
visual basic
Arkadaşlar selam,

Belki de cok kolay bir yöntemi vardir ama ben ne kadar uğraştımsa yapamadim ve sizlerden yardim istemeye karar verdm tekrardan.

Veritabanimda ulaşmak istediğim sorgularımı hazırladım benim yapmak istediğim form üzerinde butonlarla ya da yapabilirsem combobox ile bu sorgularımı ekrana getirmek.

Tek form icerisindeki details kismini seçmiş olduğumuz sorguya göre nasıl update ederiz? Yani details kisminin ona göre boyutunun da değişmesini istiyorum bir örnekte gördüm ama bir türlü yapamadim:(

Arkadaşlar biri nasıl yapılacağını anlatabilir mi acaba?

Teşekkürler.
 
Katılım
28 Şubat 2007
Mesajlar
251
Excel Vers. ve Dili
visual basic
Yok mu Yardimci olacak bir uzman arkadaş bunu yapmanın bir yolu yok mu arkadaşlar?
 
Katılım
27 Kasım 2006
Mesajlar
152
Excel Vers. ve Dili
office xp
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
13-09-2021
Örneği yolla istersen tam olarak ne yapmak istediğini de anlamadım sorguları açmak için mi buton koymak istiyorsun açıp ne yapmak istiyorsun diye sorayım belki yardımcı olabilirim.
 
Katılım
28 Şubat 2007
Mesajlar
251
Excel Vers. ve Dili
visual basic
Örneği yolla istersen tam olarak ne yapmak istediğini de anlamadım sorguları açmak için mi buton koymak istiyorsun açıp ne yapmak istiyorsun diye sorayım belki yardımcı olabilirim.
Kocivan arkadasim soyle ki;

Sorgulama yapiyorum queries kisminda bunlar mevcut ben bir form uzerinde butonlarla ya da combobox ile farketmez mesela sunu yapmak istiyorum odenen faturalari seçince odenmis olan faturalar ekrana yansisin sonra odenmeyen faturalar deyince de odenmeyenler yansisin bir de tum faturalari seçince tumu yansisin boyle sorgularimi cogaltabilirim asil sorunum formda sorgu sonucunun gorundugu details alaninin sorgu verisine gore daralip genişlemesi yani sorgular sonucunda satir sayilari değişiyor ve buna gore formun icerisinde sorgunun goruntulendiği kismin sorguya gore şekillenmesini istiyorum.

Bunun bir ornegini gormustum ama bana nasıl yapıldıgını anlatabilir misiniz?

Teşekkürler. Umarim anlatabilmişimdir sorunumu.

Bu arada çok hastayim arkadaşlar nete giremedim 2 gundur şimdi biraz daha iyiyim ilk firsatta cevaplayabildim kusura bakmayın.

Herkese kolay gelsin.
 
Katılım
27 Kasım 2006
Mesajlar
152
Excel Vers. ve Dili
office xp
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
13-09-2021
Faturaların ödenip ödenmediği hangi kıritere göre belirliyorsun ona göre birşeyler yapalım örnek yollaman en iisi öyle daha kolay olur ve daha ii yardım ederim.
 
Katılım
28 Şubat 2007
Mesajlar
251
Excel Vers. ve Dili
visual basic
Gunaydin Kocivan arkadaşım,

Ekte sana yapmis oldugum veritabanını gonderiyorum bu profesyonel bir calisma degil belirteyim sadece kendi ihtiyacimi karsilamak icin cok yanlisim olabilir affola ama biliyosun bilmemek degil ogrenmemek ayipmis:)

Ekte tum odemeler all_invoices adinda bir sorguda benim istedigim sadece odemeler icin degildi ben ornek olarak odemeleri soyledim. Ancak odemeler olarak da yapıp ornek ile bana anlatırsan cok sevinirim.

Şimdi yapmak istedigimi yine odemeler ile anlatayim sana bir form oluşturum bu form uzerinde ilk acildiginda tum odemeler ekrana yansisin istiyorum daha sonrasinda ise asagida combobox ile mesela (ya da farkli 3 buton ile de olabilir)
odenmis faturalar odenmemis faturalar ve tarihe gore faturalari formda süzdürmek istiyorum! Bu yapılırken bir de aşağıda toplamlarını gosteren textbox da olursa cok şık olur. Müşteri adı ya da müşteri numarası ile de müşteriye ait faturalari ve odemeleri de goruntuletebilir miyiz?


Çok mu şey istedim bilmiyorum! İlgin için çok teşekkürler.

Kolay gelsin.
 
Katılım
27 Kasım 2006
Mesajlar
152
Excel Vers. ve Dili
office xp
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
13-09-2021
Sayın mavisachal veri tabanını inceledim bir takım aksaklıklar var gibi geldi bana tablolar arası ilişkiler ve hangi tabloya hangi verinin girileceği konusu biraz karışmış gibi sanki birde fatura numarası diye bir alan yok ne invoice adlı tabloda nede payment tablosunda fatura numarası olmaması şöyle açıklayayım 434555 adlı bir fatura var diyelim bu faturada hem bilgisayar parçası olabilir hemde printer olabilir bu faturanın toplamınında 1.500,00 Ytl olduğunu kabul edelim kişi bu faturayı bir seferde ödemezse mesela 250 ytl verdi bir hafta sonra 500 verdi birr ay sonra 500 verdi sonra 250 daha verdi ve borcu kapattı işlemin bu şekilde olması durumunda sizin tablolarınıza göre bu olayı takip etmek karmaşaya sebep olur kişiye diyelimki iki tane fatura kesildi e bunu nasıl takip edeceksiniz ozaman ilk kestiğiniz fatuura için ödeme yapmış olabilir yada en son kestiğiniz fatura içinde ödemiş olabilir.Birde faturanın ödenip ödenmediği sadece payment tablosunda görülebiliyor yani dediğim gibi kişi parça parça ödeme yaparsa ozaman kapanıp kapanmadığını görmek imkansız değil ama kağıt kalem işleme giriyor bu sefer olay programdan çıkıyor.Bakiye adlı alanda pek işe yaramaz bu durumda zaten bakiye alanına kayıtların nasıl aktarılacağıda muamma çünkü parça parça ödeme yapıldığında faturatutarı-ödenen=bakiye durumundan dolayı gruplamalı bir toplam almak lazım fatura numarasına göre bu dediklerim düzeltilmeden istediğinizi zaten yapmak imkansız.Hani yaparız onu göster bunu gösterme falan ama işe yaramaz çünkü kayıtlar düzensiz olacak.

Sonuç olarak benim bu gördüğüm tutarsızlıklar sizin içinde varsa ona göre veri tabanını düzeltelim derim sizden haber bekliyor olacağım.:) :icelim:
 
Katılım
27 Kasım 2006
Mesajlar
152
Excel Vers. ve Dili
office xp
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
13-09-2021
Sayın Mavisachal Örnek yolluyorum istediğin şeyle ilgili tablolara fatura no alanı ekledim birde bi bakın tasarım olayını hallederiz sonra.Fatura numarasına göre aramayı makroyla yaptım tarih aralıklarını ve tüm verileri göstermeyi kod yazarak
yaptım iki şeklide görebilmniz için.
 
Katılım
28 Şubat 2007
Mesajlar
251
Excel Vers. ve Dili
visual basic
Sayın kocivan meqan değiştirmemden dolayi bir süredir evimde internetim yoktu işte de pek fırsatım olmadi yoksa konuyla ilgilenmediğim anlamına gelmesin.

Aslında Invoice tablosunda ve payment tablosunda ID alanini fatura numarası olarak düşünmüştüm ayrı bir fatura numarası alanı onun için yapmadım. veritabanı mantığına aykırımıdır sizin de görüşünüzü almak isterim ben form kısmında fatura numarası olarak giriş yaptıyorum ancak tabloda ID olarak kaydettiriyorum. Ancak sizin soylemiş olduğunuz mantık için ne yapmam gerekir siz soyleyince simdi daha iyi farkettim diyelim ki ID numarası 3 olan bir faturam var 500 ytl ve bunu oderken müşteri 200 ve 300 ytl olarak ödüyor bunun odemesini çıkarken ne yapmam gerekir? Aynı fatura numarasından 2 defa mı odeme çıkarmam gerekir sizce? Bunun icin nasıl bir oneride bulunursunuz?

Ornegini inceledim istedigim aslinda muşteri adını ve numarasını girince ona ait fatura ve odemelerin goruntulenmesi ancak sizinkinden esinlenerek yapabilecegimi düşünüyorum eğer şu fatura numarası olayını ID uzerinden yapamayacaksak bir çözüm getirirsek sorgulama kisminda müşteri numarası ya da müşteri adı ile istediğim fatura ve odeme goruntuleme formunu hazırlamaya çalışacağım.

Yardımlarınızı bekliyorum.

Teşekkürler.

NOT: açıkçası başka bir başlık altında veritabanı ilişkileri ve tablolar hakkında uzman arkadaşların dikkatine bir konu açmıştım ama kimse ilgilenmedi:( istedigim seninki gibi bir yorumdu cok teşekkurler:)
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Kasım 2006
Mesajlar
152
Excel Vers. ve Dili
office xp
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
13-09-2021
Bu fatura no dediğimiz şey sizin kesmiş olduğunuz resmifaturalar değilmieğer öyleyse resmi fatura numarasını girerek ID den hariç ayı bir fatura numarası kullanarak daha ii karmaşa sebep olmayacak tablolar çıkar ortaya öteki mesajımdada dediğim gibi iki ödeme oldumu ID numarasını ayni girmeniz gerekiyor buna gerekyok bence ID numarası kalsın ayni şekilde ayrı bir fatura numarası alanı açılsın benim yolladığım örnekteki gibi bunlarıda faturaları ve ödemeleride ayrı ayrı altform oluşturup bi formda toplarız ism göre süzdürdüğünüzde o kişiye ait faturalar ve yaptığı ödemeler gözükür Fatura no ya göre süzdüğünüzde de o faturaya ait bilgiler ve yapılan ödemeler gözükür bence bu şekilde çözülür sorun sayın mavisachal.
 
Katılım
28 Şubat 2007
Mesajlar
251
Excel Vers. ve Dili
visual basic
Sayın kocivan Fatura numarası alanı konusunda madem hemfikiriz ben de ekledim gitti tabloya yalnız ilişkileri nasıl kurmam gerekecek acikcasi simdi de benim kafam karisti:) Ben invoice ile payment tabloları arasinda ID numaralari arasinda bir iliski kurmustum. simdi ise hem IDler var hem de Faturanumaraları hangisi primary key olacak ve nasıl bir ilişki olması gerekiyor benim gondermis oldugum veritabanı uzerinde yapabilir misin?

Ve simdi asil aklima gelmisken sormak istedigim bir soru su: senin ornekte de oldugu gibi 123 numaralı bir faturamız olsun kesilmis.
Tutari kac olursa olsun eger bu fatura birden fazla defada odenecekse o zaman fatura numarası 123 olarak mı odenecek hepsinde de ?
123 numaralı 500 ytl lik fatura icin 123 numaralı 3 odeme 100 200 ve 200 ytl halinde olacak ve ben 123 numaralı faturayı goruntuledigimde hem faturası hem de o gune kadarki 123 nolu odemeler gorunecek sanirsam! Yanlis miyim?
Tesekkur ederim tekrar kocivan.

haberini bekliyorum.
 
Katılım
27 Kasım 2006
Mesajlar
152
Excel Vers. ve Dili
office xp
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
13-09-2021
Yo doğru anlamışsınız yanlız birşey soracağım faturalar genellikle tek kalem mi kesiliyor?Yani printer 1 adet X 250,00ytl'den=250,00 ytl gibimi yoksa birden çok kalem girdiğiniz de oluyormu eğer öyleyse foturanumarasına göre hatta girilen ürüne göre de ödemeleri ayıra biliriz.
 
Katılım
28 Şubat 2007
Mesajlar
251
Excel Vers. ve Dili
visual basic
Soyle anlatayim bunu ambalaj pazarlama icin kullandiracagim burada bahsedilen malzeme plastik bardak koli bandi vs. Burada alici isterse faturada ayni anda 3 malzemeden de alabilir ayri ayri fatura kesmektense tek faturada gostermek daha mantikli olur ancak o durumda nasıl yapacaginizi anlayamadim?

Fatura Tablosunda ayrı bir alan mı acıyoruz yoksa?:)
 
Katılım
27 Kasım 2006
Mesajlar
152
Excel Vers. ve Dili
office xp
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
13-09-2021
Şöyle anlatayım bu malların birim fiyatları sabittir herhalde ben derimki müşteriye faturayı keserken malları birim fiyata göre girip şu mal şu adetle şu iskonto oranıyla şu kadar gibi fatura tamamlandıktan sonra müşterinin hesabına kaydedilsin sonra cari takibini yapın derim tabi fatura hazırlamak için formda değişiklik yapmamız gerekecek o yüzden sordum kaç kalem girildiğini böyle ayrıntılı birşey yapalım diyorsanız öyle yaparız.
 
Katılım
28 Şubat 2007
Mesajlar
251
Excel Vers. ve Dili
visual basic
Suan bakinca ben de ayrintili biseyin daha yararli olacagi kanisindayim burada iskont durumu zaten birim fiyat ile atiyorum 500 taneye kadar birim fiyat 2 ytl ise 1000 tanesi icin 1,5 YTL gibi yani sonuc itibariyle bizim formda hazirlamis oldugumuz her birim maliyet* adet bize tutari verecek onun icin problem cikmaz. Fakat soyledigin gibi bir müşteriye birden fazla kalem satış için fatura kesme konusunda sizin soylediğinizi biran atlamışım bu konuda da sizden yardim bekliyorum. Aynı fatura üzerinde göstermemiz için faturada da kalemler olup kalem sonucunda bir fatura toplamı olması lazım sanırım ama suan canlandıramadım tam olarak.
Formda değişiklik derken kökten bir değişiklik mi yoksa:)
 
Katılım
27 Kasım 2006
Mesajlar
152
Excel Vers. ve Dili
office xp
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
13-09-2021
kökten değişiklik yapmamız gerekebilir bir de kdv konusu var biliyorsunuz %8 %18 gibi gerçi ambalaj dedidiniz ama ip yada tekstil içeren ürünler varsa kdv %8 oluyor
kdv'yi de faturada göstermek istermisiniz.
 
Katılım
28 Şubat 2007
Mesajlar
251
Excel Vers. ve Dili
visual basic
Yok bugun arkadaşımla da konuştum %8 KDV durumu soz konusu değil. Siz bu anlamda nasıl bir değişiklik diyorsunuz? tablolarda mı değişiklik yapmamız gerekiyor? Yoksa formlarda buna gore bir tasarım ve kod mu yazacağız?
 
Katılım
27 Kasım 2006
Mesajlar
152
Excel Vers. ve Dili
office xp
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
13-09-2021
Bi örnek yapıp yollayacağım onun üzerinde fikir yürütürüz daha kolay olur.
 
Katılım
28 Şubat 2007
Mesajlar
251
Excel Vers. ve Dili
visual basic
Hah kocivan hocam sonunda aynı anda online olabilmisiz:) Çok saolasın yardımların icin bekliyorum hocam bir ornegini onun uzerinden ben de yapabildiğim kadariyla kendime uyarlar takıldıgım yerleri sorarım.
 
Katılım
27 Kasım 2006
Mesajlar
152
Excel Vers. ve Dili
office xp
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
13-09-2021
Ben kdv iskonto gibi alanları koyacağım fikir olsun diye sen istersen çıkarırsın onları uygulamadan.
 
Üst